رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی گنبدکاووس خبر داد: تربیت نیروی طراز انقلاب با جهادعلمی و تهذیب نفس

​رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهرستان گبدکاووس از آغاز ویژه برنامه اعتکاف رمضانی دانش‌آموزان عضو این اتحادیه در گنبدکاووس خبر داد.

آغاز اعتکاف رمضانی دانش آموزان با حضور 30 نخبه علمی و فرهنگی
 به گزارش گلستان 24، حامد ملاحسنی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در آیات و روایات متعددی از پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر استفاده از روزها و دهه پایانی ماه مبارک رمضان تاکید ویژه شده و اعتکاف در این دهه به عنوان یکی از مولفه‌های ثابت پیامبر (ص) مورد وثوق همه راوبان حدیث بوده است.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در گنبدکاووس ار ابتدای سال تحصیلی جدید با استفاده از تجربه مدیران و تلاشگران دوره‌های قبلی برنامه کاربردی و مدونی را تهیه کرده است، افزود: بر اساس این برنامه تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی با بهره‌مندی از تلاش و جهاد علمی و تهذیب اخلاقی در صدر اصول اساسی برنامه‌های این انجمن قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه این انجمن در تابستان سال جاری برنامه‌های خود را در راستای تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای نظام و کشور عزیزمان آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی به نوعی افتتاح طرح‌های تابستانی و فاز جدید فعالیت‌های این انجمن است که با همکاری و تلاش جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی و علمی شهرستان عملی شده است.

ملاحسنی از حضور بالغ بر 30 دانش‌آموز نخبه علمی و فرهنگی در این اعتکاف خبر داد و گفت: بر اساس پالایش‌هایی که در انتهای سال تحصیلی جاری در مقطع متوسطه اول و به ویژه پایه‌های هفتم و هشتم مدارس خاص و برخی مدارس شهرستان صورت گرفت از میان 100 دانش آموز ممتاز تعداد محدودی که در مصاحبه توانسته‌اند امتیاز لازم را کسب کنند برای حضور در اعتکاف دعوت شدند که تقریبا عموم این افراد در این مراسم معنوی شرکت کرده‌اند.

وی برگزاری جشن تکلیف، یادواره شهدا، حلقه‌های معرفتی و علمی، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات و سخنرانی‌های دینی و مذهبی را بخشی از برنامه‌های جمعی اعتکاف دانش‌آموزی دانست و ادامه داد: تعدادی از روحانیون عزیز در گروه فرهنگی و تبلیغی «رسول مهر» و برخی از بزرگان شهر از جمله امام جمعه محترم نیز از افرادی هستند که با حضور در جمع معتکفین از وجود آنها بهره گرفته خواهد شد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهرستان گنبدکاووس آغاز این اعتکاف را از سحرگاه روز سه‌شنبه 25 رمضان اعلام کرد و گفت: این مراسم معنوی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) گنبدکاووس تا شامگاه روز پنج‌شنبه 28 رمضان ادامه خواهد داشت. 

با اشاره به اینکه در این اعتکاف فعالیت‌های تابستانی انجمن به صورت مشروح به دانش‌آموزان توضیح داده خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با لطف خدا و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) در مسیر انجام تکلیف و تربیت نیروهایی شایسته برای انقلاب گامی هر چند کوچک اما موثر برداریم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار