مدیرکل آموزش وپرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به برنامه‌ها برای کاهش بی‌سوادی در استان گفت: حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کرده در استان گلستان شناسایی شده است.

حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز گلستانی از تحصیل بازماندند

به گزارش گلستان 24 ، محمدرضا وطنی صبح امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر حضور دستگاه های مرتبط با تعلیم و تربیت به اجرای قانون برای رفع مشکلات تاکید کرد و اظهار داشت: از سال 72 قانون شوراهای آموزش و پرورش تصویب و تائید شد و براساس این قانون شهرداری‌ها مکلف شدن از سهم درآمد مشخص شده در قانون نامبرده شده 5 درصد سهم آموزش و پرورش را پرداخت کنند که برای تجهیزات و فضاهای آموزشی و پرورشی هرینه شود.

وی با اشاره به اینکه سهم 5 درصد آموزش و پرورش صرف تعلیم و تربیت فرزندان ایران می‌شود از فرمانداران خواست براساس مصوبه آموزش و پرورش استان، هر ماه براساس جدول تهیه شده گزارش از شهرداری‌ها اخذ و نسبت به پرداخت آن توسط شهرداری‌ها اقدام کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری درباره ورود و پیگیری همه دستگاه‌های دولتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استان گلستان نسبت به شاخص‎های تعیین شده وضعیت مطلوبی دارد.

حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز گلستانی از تحصیل بازماندند

مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان افزود: در هر شهرستان یک دبیرعلوم اجتماعی موظف شده، در شورای اجتماعی شهرستان عضو و با همکاری فرماندار آن شهرستان مسائل و مشکلات دانش‌آموزان شناسایی و ضمن ارائه در شورا، به کمک آن نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط های آموزشی و حتی در بیرون آن اقدام شود.

وطنی درباره وضعبت انسداد بی‎سوادی هم گفت: حدود 10 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و ترک‌‌تحصیل در استان وجود دارد که یکی از دلایل اصلی آن بدسرپرستی و وضعیت اقتصادی خانواده‌های آنان است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان گلستان برای بازگرداندن آنان به مدارس تلاش‌های بسیاری انجام داده اما برای تحقق نتیجه مطلوب نیاز به کمک دستگاه‌های دولتی و اجرای دقیق قانون توسط دستگاه‎ها دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان افزود: انعقاد تفاهم‎نامه‏‌هایی با دستگاه‌های مانند کمیته امداد، بهزیستی، بهداشت و غیره صورت گرفته و با ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات محلات، بخشداران و دهیاران صحبت شد تا از ظرفیت موجود برای بازگرداندن بچه‎ها به مدارس بهره برد.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار