مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تاکنون از زلزله امشب که به مرکزیت «انبارالوم» شهرستان آق‌قلا روی داده، گزارشی مبنی بر خسارت دریافت نشده است.

زلزله تاکنون خسارتی در پی نداشته است

صادق‌علی مقدم در گرگان اظهار کرد:این زلزله رسا ساعت 23:52 امشب و در مقیاس چهار ریشتر و در عمق 17 کیلومتری حوالی انبارالوم به وقوع پیوسته است.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: این زلزله در طول جغرافیایی 54.44 و عرض جغرافیایی: 37.3 روی داده است و علاوه بر گرگان، تقریبا اکثر مناطق نزدیک به مرکز استان نیز لرزش را احساس کرده‌اند.

زلزله

مقدم با اشاره به وقوع بیش از 10 زلزله در سال جاری اذعان کرد: طی سال جاری زلزله‌های متعددی در گلستان به وقوع پیوست که از لحاظ محیطی مختص یک بخش از استان نبوده و از غرب تا شرق استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 وی خاطرنشان کرد: این مناطق بیشتر، در آق‌قلا، علی‌آبادکتول، انبارالوم، مراوه‌تپه و اینچه‌برون بوده است که اکثرا نیز در 10 کیلومتری عمق زمین به وقوع پیوسته است.

*برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران استان با سناریوی زلزله

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به چرخه پیشگیری و مقابله به عنوان مهم‌ترین فرآیند روبه‌رو شدن با پدیده زمین‌لرزه یادآور شد: بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، آموزش جامعه هدف و پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده طبیعی تا بتوان از شدت خسارت احتمالی کاست و شرایط بحران را به حال عادی بازگرداند.

مقدم با اشاره به آموزش اخیر مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران تحت عنوان  کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران  در دو نقطه مرکز و غرب و شمال و شرق استان ادامه داد: در این دوره آموزشی زلزله به عنوان سناریوی فرضی مدنظر قرار گرفت و اعضای حاضر نسبت به تکمیل کارخواسته‌های مورد نظر اقدام ‌کردند.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مواجهه آنان با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد.  

این مسئول گلستانی ادامه داد: اگر چه طی این سال‌ها برنامه‌های خوبی توسط دستگاه‌های متولی در حوزه آموزش و امداد و نجات انجام و مناسبت‌های ملی برای افزایش آمادگی در مقابله زلزله ثبت شده، اما با وجود این کارها، همچنان نیازمند توجه جدی‌تر به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به موضوع زلزله و دیگر بلایای طبیعی هستیم.

مقدم اذعان کرد: وقوع بیش از950 لغزش و زمین‌لرزه در استان طی سال‎های اخیر موید آن است که بی‎توجهی به ساخت و ساز اصولی و بافت فرسوده در استان می‌تواند آسیب‎های جدی به بخش‌های زیرساختی و جامعه انسانی وارد سازد.

استان گلستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه برخی بلایای طبیعی این استان شمالی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار