دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان از رتبه دوم این استان در شیوع و مصرف مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: برای پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر، همه ادارات، نهاد‌ها و مردم باید مشارکت داشته باشند.

گلستان دومین استان کشور در شیوع و مصرف مواد مخدر است

به گزارش گلستان 24 ؛ محمودرضا روحانی فردبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان شامگاه دوشنبه درچهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: برای پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر در گلستان، امسال شعار اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در دستور کار قرار دارد.

 

وی با قدردانی از تلاش‌های ادارات و نهاد‌ها و نیز تشکل‌های غیردولتی درامر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه درحوزه مواد مخدر، گفت: برای کاهش پیامد‌های این بلای خانمانسوز درجامعه همه بایستی احساس مسئولیت نمایند.

 

روحانی فر، نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را در آموزش عمومی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌ها مهم دانست و اضافه کرد: این تشکل‌ها بازوان توانمند بخش دولتی در این زمینه هستند که بایستی بیش از بیش مورد حمایت دولت قرار گیرند.

در این جلسه معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز آسیب‌های اجتماعی بویژه مواد مخدر و تلاش برای پیشگیری و کاهش آن را از دغدغه‌های مهم مسئولان ارشد نظام بالاخص رهبری و ریاست جمهوری دانست و گفت: پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در گلستان نیز مورد توجه ویژه مسئولان و از اولویت‌های کاری آنان است.

 

عبدالقدیر کریمی افزود: برای موفقیت در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بالاخص حوزه اعتیاد باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان و شهرستان بویژه ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و خیرین استفاده شود.

 

وی گفت: حمایت جدی و همه جانبه از تشکل‌های مردم نهاد درحوزه آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی بهبود یافتگان از سوی ادارات و نهاد‌ها در کنار انجام وظایف محوله، یک الزام است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

کریمی اضافه کرد: تشکل‌های مردمی، حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند و به دلیل ارتباط بیشتر با جامعه بویژه آسیب دیدگان، بهتر می‌توانند در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و کاهش آسیب انجام وظیفه نمایند.

 

وی باتاکید برضرورت تعامل و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی درحوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی فروش دست ساخته‌های بهبود یافتگان، آموزش مهارتی و توانمندسازی آنان پس از بهبودی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با اشاره به بزرگداشت هفته مواد مخدر (۱۰ تا ۱۶ تیر ماه)، از پیش بینی اجرای ۱۰۸ برنامه فرهنگی و آموزشی طی این هفته در گنبدکاووس خبر داد و از تلاش‌های خانم 'حنیفه عصمتی' دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

 

دراین جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان و دیگر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس حضور داشتند.

 

شهرستان مرزی گنبدکاووس با تنوع اقوام و مذاهب واقع درشرق استان گلستان، ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/پ

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار