مدیر جهادکشاورزی گالیکش:

مدیر جهادکشاورزی گالیکش گفت: کشاورزان در صورتی که تصمیم به کشت محصول ندارند و می‌خواهند اراضی خود را بلاکشت بگذارند نسبت به انجام شخم تابستانه اقدام کنند.

کشاورزان گلستانی نسبت به کشت تابستانه اقدام کنند

به گزارش گلستان 24 ؛حبیب‌الله زارع صبح امروزدر گرگان اظهار کرد: کشاورزانی که تصمیم به کشت در اراضی خود ندارند نسبت به انجام شخم تابستانه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزان در اراضی دیم می‌توانند از گاوآهن قلمی، چیزل و گاوآهن پنجه‌غازی استفاده کنند و نسبت به شخم زمین اقدام کنند.

*کشاورزان همراه با شخم‌زدن در اراضی خود 50 کیلوگرم اوره در هکتار استفاده کنند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش ابراز کرد: این موضوع علاوه بر اینکه باعث حفظ رطوبت خاک می‌شود باعث کاهش جمعیت بیماری و آفات در مزارع خواهد شد و همچنین باعث از بین رفتن علف‌های هرز می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: استفاده از گاوآهن قلمی، چیزل و گاوآهن پنجه‌غازی در اراضی دیم باعث افزایش نفوذپذیری خاک و خواص فیریکی خاک می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان همراه با شخم‌زدن در اراضی خود 50 کیلوگرم اوره در هکتار استفاده کنند، اذعان کرد: این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود کاه و کلشی که در زمین وجود دارد در هنگام شخم‌زدن به زیر خاک می‌رود و همچنین نیتروژن موجود در خاک افزایش پیدا می‌کند.

*کشاورزان برای کشت در مزارع خود از ماش و آفتابگردان استفاده کنند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش با بیان اینکه کشاورزان برای کشت در مزارع خود از ماش و آفتابگردان استفاده کنند، ابراز کرد: زیرا این دو گیاه بسیار مقاوم در برابر کم‌آبی است.

زارع درخصوص کشت ماش در اراضی کشاورزی گفت: کشت ماش در اراضی کشاورزی علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک باعث تثبیت ازت و نیتروژن خاک می‌شود و زمین آماده کشت پاییزه می‌شود.

وی یادآور شد: آفتابگردان گیاهی مقاوم به کم‌آبی است که به کشاورزان توصیه می‌کنیم با توجه به ارقامی که موجود است کشاورزان حداقل 2.5 تن در هکتار فروش محصول دارند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش با بیان اینکه قیمت تضمینی آفتابگردان حدود 2 هزار و 450 تومان است، افزود: علاوه بر درآمدزایی که برای کشاورزان دارد باعث می‌شود که زمین زراعی ما برای تناوب کشت سال بعد آماده‌تر شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار