دادستان گرگان:

دادستان گرگان گفت: ۱۰۰ مورد احکام قطعی قلع و قمع در روستای توشن گرگان اجرا شد.

۱۰۰ حکم قلع و قمع در گرگان اجرا شد

به گزارش گلستان 24 ، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان گلستان، حجت الاسلام سید مصطفی حقی اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها و پیشگیری از وقوع جرم و تغییر کاربری غیرمجاز ۱۰۰ مورد احکام قطعی قلع و قمع در روستای توشن گرگان به اجرا در آمد.

حجت الاسلام حقی افزود: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی شهرستان گرگان تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری در روستای توشن گرگان به اجرا در آمد و حدود ۱۰ هکتار  زمین آزاد شد. 

وی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستاها توسط این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز تصریح کرد: ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستاها به ویژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده‌ای منفعت طلب هستند دفاع کنیم.

حجت الاسلام حقی یادآور شد: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها، شهرک ها و روستاها را دارند بایستی بدوا با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند.

توشن

وی خاطر نشان کرد: افراد می توانند در راستای حفظ و صیانت اراضی زراعی و باغ ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در اینگونه اراضی را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند. 

گفتنی است روستای توشن یکی از روستاهای هدف گردشگری استان گلستان است که در سال های اخیر  مورد هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی آن قرار گرفته است.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار