برنامه تلویزیونی «سروستان» با حضور نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و بیان ظرفیت‌ها و مشکلات این استان، سه‌شنبه شب ۳ مردادماه از شبکه «شما» پخش شد.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیاردی در حوزه گردشگری گلستان

به گزارش گلستان 24،به نقل از روابط عمومی شبکه «شما»، برنامه سه‌شنبه شب «سروستان» با حضور نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی روی آنتن رفت.

نبی هزار جریبی نماینده حوزه انتخابی گرگان و آق قلا و اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی آباد کتول مهمانان این برنامه بودند.

این دو عضو قوه مقننه با اشاره به حضور همیشگی مردم ایران در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله انتخابات بر ضرورت خدمت‌رسانی بیشتر به اقشار مختلف ملت تأکید کردند.

نبی هزار جریبی نماینده مردم گرگان و آق بلا در مجلس در سخنانی که آغازگر این برنامه بود با اشاره به مشکلات گسترده روستاییان حوزه انتخابیه خود و دیگر مناطق کشور اظهار کرد: افت ولتاژ برق از جمله این مشکلات محسوب می‌شود.

 

بخش های زیادی از گلستان، کویری است و محرومیت بیدار می کند

وی افزود: اقلیم گلستان با گیلان و مازندران تفاوت بسیاری دارد و بخش‌های زیادی از این استان کویری هستند اما با محرومیت‌های زیادی روبرو هستند در حالیکه توجه زیادی به مردم گلستان نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم با بیان اینکه نخبگان بسیاری از روستاها برخاسته‌اند گفت: گلستان دارای ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی زیادی از جمله منابع طبیعی فراوان است که می‌توانند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی نیز باشند.

وی عنوان کرد: گلستان اسم زیبایی دارد ولی مشکلات اقتصادی در این استان بیداد می‌کند و نیازمند توجه بیشتر مسئولان در سطح ملی است.

اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی آّباد کتول هم در ادامه با اشاره به لزوم فراهم کردن امکانات برای ماندگاری مردم در روستاها گفت: متأسفانه اینگونه اقدامات در کشور ما به خوبی صورت نمی‌گیرند و مهاجرت روستانشینان به شهرها ادامه دارد.

وی افزود: مردم ایران به بخش کشاورزی وابسته هستند ولی کشاورزی کشورمان همچنان به شیوه سنتی صورت می‌گیرد.

 

پتانسیل های زیادی از نظر توریسم در گلستان وجود دارد

قره‌خانی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در استان گلستان خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های فراوانی از نظر توریسم در این استان وجود دارد که نیازمند زمینه‌سازی مناسب برای بهره‌برداری کامل و جامع هستند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری گلستان گفت: زمانی همین استان پذیرای بیکاران سایر مناطق بود ولی امروز خود با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه است و کارخانجات در حال تعطیل شدن هستند.

در بخشی دیگر از این گفت‌وگو شاهد ارتباط زنده تصویری با ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بودیم.

کریمی با اشاره به طرح آمایش سرزمینی گلستان گفت: گردشگری و بالفعل کردن ظرفیت‌های توریسم در این استان جزو اولویت‌های سازمان‌های ملی و مسئولان گلستان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در کنار جنگل‌های سرسبز و سواحل زیبا، ظرفیت دیگری هم در گلستان وجود دارد و آن هم تنوع فرهنگی و قومیتی است که برای گردشگران جذابیت‌های فراوانی دارد و یکی از دلایل اصلی ورود توریست‌های داخلی و خارجی به استان همین مسئله است.

 

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به مطالعات گسترده در حوزه گردشگری این استان عنوان کرد: هر یکی از شهرها و روستاهای گلستان دارای ظرفیت‌‌های مختلفی در این حوزه هستند که توجه به آنها می‌‌تواند اقتصاد گلستان را متحول کند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی دومین ژئوپارک ایران در منطقه قلعه میران گلستان در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

کریمی با بیان اینکه سال گذشته و امسال از محل منابع مختلف بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری گلستان سرمایه گذاری شده است گفت: همه نمایندگان مردم شهرهای مختلف استان در مجلس معتقدند باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم و حمایت از سرمایه گذاران را افزایش دهیم البته با تلاش های صورت گرفته، بسیاری از موانع موجود برداشته شده است.

«سروستان» با اجرای ناصر خیرخواه، هر هفته با حضور نمایندگان مردم یکی از استان‌های کشورمان در قوه مقننه و برخی مسئولان دولتی، از شبکه «شما» و همزمان از شبکه استانی  پخش می شود.

زمان پخش این برنامه ساعت ۲۲:۰۰ سه‌شنبه شب‌هاست.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار