مدیرعامل برق گلستان:

مصرف برق در گلستان به حد "هشدار" رسید/ مصرف یک‌هزار و ۱۰۰ مگاوات برق در استان

مصرف برق در گلستان به حد "هشدار" رسید/ مصرف یک‌هزار و ۱۰۰ مگاوات برق در استان

به گزارش گلستان24 ​،علی اکبر نصیری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مصرف برق در استان اظهار داشت: اگر اقدامات به موقع داشته باشیم می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: چند بحران را در ماه‌های گذشته پشت سر گذاشتیم، مصرف برق در نیروگاه علی‌آباد کتول بی‌سابقه بوده و به 6 میلیون متر مکعب مصرف گاز رسید.

نصیری با بیان اینکه اگر نیروگاه علی‌آبادکتول را از دست بدهیم مشکلات ما دوچندان خواهد بود، یادآور شد: مصرف برق ما در استان گلستان در تابستان به یک‌هزار و 152 مگاوات رسید و اگر اقداماتی در راستای کاهش پیک مصرفی نمی‌شد مصرف بیش از این میزان می‌شد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق ما در دمای بیش از 35 درجه روزهای گذشته یک‌هزار و 100 مگاوات بود، تاکید کرد: با افزایش دما در روز شنبه و یکشنبه داریم اگر تمهیداتی اندیشیده نشود مصرف ما از یک‌هزار و 152 مگاوات نیز فراتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: در یک مرداد ماه در شهرستان گنبدکاووس پست 200 مگاواتی به فول بار رسید.

نصیری یادآور شد: در روزهای شنبه و یکشنبه نیاز است صنایع محدود شود، بانک‌ها در این روزها با ما کمک کنند و بیمارستان‌ها و صنایع نیز با استفاده از مولد به یاری ما بیایند. وزیر نیرو نسبت به مصرف برق به ما هشدار داده و این یعنی در تولید و توزیع برق مشکلاتی وجود دارد و باید صرفه‌جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان همچنین به تمهیداتی برای افزایش میزان تولید و توزیع برق در سال آینده اشاره کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار