امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است گفت: سنت‌ الهی و نبوی نمازجمعه با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری نماز جمعه احیا شد

به گزارش گلستان24 ​،آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‎های نمازجمعه این هفته با گرامیداشت سالروز تاسیس نماز جمعه در کشور اظهار داشت: نماز جمعه در پیروان مکتب اهل بیت(ع) مهجور بود و از آنجایی که در دوران و زمان‎های مختلف حکومت در اختیار سلاطین جور بود برگزار نمی‎شد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در زمان حکومت و حکام جور مورد سوءاستفاده قرار می‎گرفت، یادآور شد: وقتی رژیم ستم‌شاهی از بین رفت و حکومت عادل امام خمینی(ره) برقرار شد موانع برگزاری نمازجمعه برطرف شد و پس از 3 ماه از پیروزی انقلاب امام خمینی(ره)، دستور تشکیل نمازجمعه را دادند که نخستین آن به امامت آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد.

امام جمعه گرگان نمازجمعه را از فرایض بسیار مهم دانست و افزود: شاید در هیچ فریضه‎ای خداوند به این گونه تشویق نکرده که "ای مومنان وقتی منادی شما را دعوت می‎کند بشتابید، بازارها رها کنید و خیال نکنید این یک ساعت مشغول کار و کسب هستد به نفعتان است بلکه باید تعطیل کنید و به سمت نماز جمعه روانه شوید".

نورمفیدی با بیان اینکه در مورد شرکت در نماز جمعه روایات‎های فروانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که گرما تابستان و سرمای زمستان مانع حضورشان در نماز جمعه نمی‎شود اهل بهشت هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در روزهای جمعه آن زندانی‎هایی که جرمشان ثابت نشده بود و یا بدهکارانی که توان پرداخت نداشتند را ضمانت می‎کرد تا در نمازجمعه شرکت کنند و دوباره آنان را به زندان  بازمی‎گرداند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: اهمیت نمازجمعه بسیار مهم و قابل اهمیت است، در گذشته در دوران صفویه علماء بزرگ خودشان نمازجمعه برگزار می‌کردند، در دوران 8 سال دفاع مقدس، نماز جمعه‎ها را مردم اداره کردند و امروز خوشبختانه در همه سطح کشور و شهرهای ما نماز جمعه برگزار می‌شود و اکنون حدود یک‌هزار نمازجمعه در کشور برپا می‎شود.

نورمفیدی به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: امامان ما با تصمیمات و نماز خواندنشان همیشه چراغ راه بودن که امیدواریم در سایه این خواهر و برادر بزرگوار این ملت انقلابی اسلامی ایران بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار