معاون بنیاد شهید گلستان:

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به وضعیت دانش‎آموزان در مدارس شاهد و طرح پراکنده گفت: یک‎هزار و 211 دانش‎آموز در مدارس شاهد و طرح پراکنده تحصیل می‎کنند.

کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس شاهد سبب تقویت استعداد دانش آموزان شده است

به گزارش گلستان24؛‌محمدعلی طالع‎زاری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: 432  دانش‎آموز در 33 مدرسه شاهد استان گلستان تحصیل می‎کنند و 779 دانش‎آموز در مدارس پراکنده استان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه یک‎هزار و 211 دانش‎آموز در مدارس شاهد و طرح پراکنده تحصیل می‎کنند، تصریح کرد: از این تعداد 641 دانش‎آموز پسر و 570 دانش‎آموز دختر هستند، دانش‎آموزان شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد تحصیل می‎کنند و عده‎ای از این دانش‎آموزان در سایر مدارس تحت عنوان طرح پراکنده درس می‎خوانند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در خصوص آمار دانش‎آموزان طرح شاهد در سال تحصیلی 1396-1395 به تفکیک دوره‎های تحصیلی گفت: 386 نفر معادل 31.9 درصد در مقطع اول متوسطه، 395 نفر معادل 32.6 درصد در مقطع ابتدایی و 430 نفر معادل 35.5 درصد در دوره دوم متوسطه تحصیل می‎کنند.

طالع‎زاری اشاره‎ای به درصد تفکیک آماری «نسبت ایثارگری» کرد و افزود: 3.6 درصد دانش‎آموزان فرزند شهید هستند تعداد فرزندان جانباز 70 درصد نیز حدود 5.4 درصد و فرزندان جانباز 50 الی 69 درصد نیز 10.4 درصد است و 80.6 درصد نیز فرزندان آزادگان سرافراز هستند.

وی با بیان اینکه مدارس شاهد در تعالی‎بخشی دانش‎آموزان به لحاظ ابعاد آموزشی، دینی و اعتقادی تلاش می‎کنند، ابراز کرد: کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس شاهد باعث شده تا دانش‎آموزان با تقویت استعداد و مهارت‎هایی که دارند به مراحل خوبی از پیشرفت دست پیدا کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: تا وقتی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وجود داشته باشد دشمنان از طمع ورزیدن به انقلاب اسلامی مأیوس خواهند شد.

طالع‎زاری بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: این فرهنگ باید به نسل‎های آینده منتقل شود، آنچه جامعه را در برابر آسیب‎های اجتماعی واکسینه می‎کند وجود همین فرهنگ تعالی‎بخش است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار