مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که امسال برای اجرای طرح های آبخیزداری مقابله با حوادث پیش بینی نشده و حفظ منابع طبیعی استان 163 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

 هزینه کرد 160 میلیارد ریال در حوزه منابع طبیعی گلستان

به گزارش گلستان 24، ابوطالب قزلسفلو روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اعتبارات سایر بخش های این اداره کل شامل جنگل، مرتع و مقابله با بیابان زایی برای سال 96 در حال پیگیری برای تصویب نهایی است.
حوزه منابع طبیعی استان گلستان یک میلیون و 397 هزار هکتار اراضی ملی بوده که شامل 452 هزار هکتار جنگل، 862هزار هکتار مرتع، 26 هزارهکتار اراضی ساحلی و 62 هزار هکتار زمین موات، بیابانی و یا در معرض بیابان است.

* هزینه کرد 160 میلیارد ریال در حوزه منابع طبیعی گلستان 
مدیر کل منابع طبیعی گلستان گفت: بیش از 160 میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره 36 استانی و ملی سال 95 دربخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان هزینه شد.
وی افزود: با این اعتبار برای تجهیز یگان های حفاظت منابع طبیعی استان 28 دستگاه خودروی اطفاء حریق و کمک دار، 10 دستگاه تراکتور، 2 دستگاه بیلبکو به همراه تجهیزات، 6 دستگاه دوربین پایش آتش سوزی ها در مناطق بحرانی جنگل و صدها وسیله انفرادی و تجهیزات حفاظتی و کانکس خریداری و اقدام به احیای افزون بر4 هزار هکتار مراتع همراه با تولید 350 هزار نهال بوته ای و درختچه ای برای کاشت در مراتع ضعیف و جلوگیری از بیابانی شدن در شمال استان شده است.
به گفته وی؛ همچنین با تخصیص این اعتبار 17 سازه کنترل سیل و رسوب در بخش آبخیزداری استان شامل سازه های خاکی، سنگ، ملاتی و گابیونی اجرا یا تکمیل شده است.
گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت به دلیل موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی همچون سیل و نیز آتش سوزی جنگل ها بوده که برای کاهش این آسیب ها مدیریت حوزه های آبخیز از اولویت های توسعه این استان محسوب می شود.
طبق سرشماری نقوس و مسکن سال 95 گلستان یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت دارد که 53.27 درصد آنان ساکن شهرها هستند و تامین معاش بیشتر ساکنان این خطه از طریق پرداختن به کشاورزی و دامپروری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار