امام جمعه بندرگز گفت: نهادهای ذی‎ربط با برنامه‎ریزی مراسم تحلیف رئیس جمهور که با حضور گسترده شخصیت‌هاى تراز اول ده‌ها کشور جهان انجام مى‌شود را به نمادى از وحدت قواى سه‌گانه، انسجام و هماهنگى در ساختار مردم‌سالارى دینى نظام تبدیل کنند.

علل و پیامدهای شکل‎گیری عشق‎های اینترنتی

به گزارش گلستان24؛حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرگز، ضمن تبریک میلاد امام ‎رضا (ع)، با اشاره به روایتی، اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمودند در خوشحال کردن مردم بسیار بکوشید تا در قیامت خداوند خوشحال‎تان کند، به روزی اندک خدا راضی باشید تا خدا نیز از عمل کم شما راضی باشد، به کسی که از خدا نمی‎ترسد امید نداشته باشید که نه تعهد دارد، نه نجابت و نه کرم.

وی با بیان اینکه مراسم تنفیذ یک مراسم تشریفاتى، صرفاً جهت صحه‌گذاردن بر انتخابات و سرآغازى براى کار رئیس دولت در برهه چهار ساله‌ دیگر نیست، تأکید کرد: مراسم تنفیذ یکى از اساسى‌ترین و بنیادى‌ترین مراسماتى است که عالى‌ترین مقام پس از رهبرى نظام، ضمن مفتخر شدن به تأیید رهبرى انقلاب، میثاق و تعهد مى‌دهد که در مدت چهارساله، تمام مواضع، جهت‌گیرى‌ها، رویکرد برنامه‌اى و راهبردى خود و دولت را با محوریت نظام یعنى منویات و هدایتهاى راهبردى رهبر معظم انقلاب تنظیم کند.

امام جمعه بندرگز با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، گفت: معظم‎له معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی مقابل سلطه‌طلبان را سه جهت‎گیری اصلی دولت دوازدهم دانستند و بر اجرای آن تأکید کردند.

حسینی با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهورى، ابراز کرد: این مراسم که در مجلس شوراى اسلامى و با حضور گسترده شخصیت‌هاى تراز اول ده‌ها کشور جهان انجام مى‌شود، علاوه‎بر ابعاد سیاسى و بین‌المللى داراى فرصت‎ها، ظرفیت‌هاى تبلیغاتى و رسانه‌اى فراوانى است که باید با برنامه‌ریزى نهادهاى ذی‎ربط به نمادى از وحدت قواى سه‌گانه، انسجام و هماهنگى در ساختار مردم‌سالارى دینى نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شود.

وی ادامه داد: مسؤولان باید از ثمره این وحدت و انسجام در راستاى شکست طرح انزواى ایران توسط آمریکا، شکست طرح آل‎سعود در ایران‌‎هراسى و مقابله با القای ناامنى در ایران بهره‎برداری کنند.

*رسالت خطیر خبرنگاری نیازمند تخصص و تعهد است

امام جمعه بندرگز ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات‌ها و شهید محمود صارمى در افغانستان و ضمن تبریک روز خبرنگار، یادآور شد: رسالت خبرنگار رسالتی خطیر است که به تعهد و تخصص نیاز به‎سزایی دارد.

حسینی صداقت را از مهم‎ترین شاخصه‎های یک خبرنگار متعهد دانست و تصریح کرد: برای اثربخشی کار خبرنگار برخورداری از صداقت اهمیت به‎سزایی دارد.

وی مهرورزی به دیگران را یک نیاز فطری دانست و خاطرنشان کرد:  چه زیباست که انسان در بذل محبت، خوبان و برترین‎ها را برگزیند که اهل بیت (ع) مظهر خوبی‎ها و کمالات هستند.

امام جمعه بندرگز اذعان کرد: پدیده عشق از مهم‎ترین پدیده‎هایی است که در نهاد انسان وجود دارد و به انواع مختلف اعم از عشق انسان به معبود، عشق انسان به خود، عشق به انسان‎های دیگر، عشق به مادیات و ... متجلی می‎شود.

حسینی با بیان اینکه امروزه یکی از مهم‎ترین انواع دلباختگی‎ها در روابط اینترنتی میان دختران و پسران اتفاق می‎افتد که عدم شناخت ناکافی برای جوانان و خانواده‎ها مشکل‎ساز می‎شود، افزود: در این نوع روابط افراد عاشق، تصویر ذهنی مورد علاقه خود را در شخص مقابل جست‌و‌جو کرده و عاشق ذهنیت‎های خود می‎شوند، از این رو این تصورات ممکن است در دنیای واقعی اشتباه باشد.

وی به استفاده بهینه، حساب‎شده و منطقی از ابزار و تکنولوژی‎های جدید تأکید کرد و گفت: اگرچه جوانان با افزایش میزان و ضریب دقت و توجه خود در دوستی‎های اینترنتی، می‎توانند به نتایج مثبت دست یابند اما در واقع به‎دلیل بی‎پایه و بی‎اساس بودن ارتباطات فضای مجازی و با توجه به اینکه اکثریت افراد به دلیل سرگرمی، تفریح و خوش گذرانی‎های کاذب وارد این فضا می‎شوند، مشکل‎آفرین است.

* علل و پیامدهای شکل‎گیری عشق‎های اینترنتی

امام جمعه بندرگز با اشاره به مهم‎ترین علل روی آوردن به ارتباطات و دوستی‎های اینترنتی، مطرح کرد: تربیت نادرست و عدم فرهنگ‎سازی از مهم‎ترین دلایل ضربه خوردن جوانان در فضاهای مجازی اینترنتی و ایجاد عشق‎های مجازی است.

حسینی با تأکید بر اینکه هر فضای اینترنتی نیازمند تعریف برای کاربران است، اظهار کرد: ایجاد سایت‎ها و فضاهای مجازی سالم، تبلیغات برای استفاده این پایگاه‎ها با هدف آشناسازی جوانان و نظارت صحیح و جلوگیری از سوء استفاده از این پایگاه‎ها از جمله مهم‎ترین اقداماتی که مسؤولان فرهنگی کشور می‎توانند برای جلوگیری از آسیب به جوانان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان باید بدانند که حریم امنی در اینترنت وجود ندارد، مطرح کرد: روانشناسان معتقدند قربانیان فضای مجازی و اینترنتی بیشتر دختران هستند، از این رو به‎نظر می‎رسد در کنار فرصتی که این فناوری برای دختران ایجاد کرده، تهدیدهای جدی را نیز متوجه آنها کرده است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار