نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری:

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی مهمترین رسالت رسانه است، گفت: انعکاس واقعیت‎ها از گمراهی جامعه جلوگیری می‎کند و این امر مسوولیت رسانه را مضاعف خواهد کرد.

نقش مهم رسانه در هدایت افکار عمومی

به گزارش گلستان 24؛آیت‎الله سیدعبدالهادی حسینی‌شاهرودی صبح امروز در دیدار با اعضای بسیج رسانه استان گلستان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در هدایت افکار عمومی دارد و بیان واقعیت جامعه را از گمراهی دور می‎کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‎ها در جهت‎دهی سیاست تصریح کرد: تعیین سیاست در برخی کشورها بر عهده رسانه‎ها است و در حقیقت رسانه‎ها هستند که تعیین‎کننده سیاست در جامعه بوده اما در کشور ما رسانه منعکس‌دهنده سیاست است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسوولیت‎پذیری یک رکن مهم است، ابراز کرد: حفظ و ثبات انقلاب اسلامی مرهون گردش صحیح اخبار و حقیقت جامعه است.

شاهرودی نقش بسیج رسانه را مهم خواند و افزود: بسیج رسانه سهم به‌سزایی در قدرت سیاسی و اجتماعی دارد و این مهم مسوولیت سنگینی را به دوش این مجموعه مهم و تاثیرگذار گذاشته است.

وی از رسانه‌ها خواست تا در انعکاس واقعیت‎ها از یکدیگر سبقت بگیرند، ابراز کرد: گاهی اوقات یک موضع‎گیری تبلیغاتی به جامعه سمت و سو می‎دهد و رسانه در این میان نقش‎آفرین است لذا باید در انعکاس اخبار صداقت و صراحت سرلوحه قرار بگیرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جامعه رسانه باید اخلاق‎ حرفه‎ای و دینی را اولویت بداند، ابراز کرد: اخلاق حرفه‎ای و دینی حکم می‎کند در انعکاس واقعیت‎ها صادق باشیم که بسیج رسانه نقش اصلی هدایت‎گری علمداران قلم را برعهده دارد.

شاهرودی بر لزوم توجه خبرنگاران نسبت به رعایت اصول انقلاب تاکید کرد و گفت: یک خبرنگار باید به اسلامیت نظام توجه داشته باشد و فرامین ولایت‎فقیه را در جامعه تبیین کند.

وی پرداختن به مسائل راهبردی و مطالبات عمومی را مهم برشمرد و اذعان کرد: خبرنگار نباید از یک گرایش خاص پیروی کند بلکه در بیان واقعیت وامدار هیچ حزب و گروهی نباشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام ما جمهوری اسلامی است و باید نسبت به اسلامیت و جمهوریت شناخت کافی داشته باشیم در جهان جمهوریت‎های زیادی وجود دارد مثلا در عربستان که بدنه اسلامیت آن قوی است ولی نظام آن از اسلام تهی است.

شاهرودی با اشاره به اینکه ولایت ستون و خیمه اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: تا زمانی که از فرامین ولایت پیروی کنیم جامعه ما از گزند توطئه‎های دشمن مصون خواهد ماند و به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار