رییس دادگستری کل گلستان گفت: خلیج گرگان در خطر است و امکانات استانی جوابگوی رفع مشکلات آن نبوده و آسیب های زیست محیطی خشکی این خلیج منطقه را تهدید می کند.

امکانات و اقدامات استانی جوابگوی نجات خلیج گرگان نیست

به گزارش گلستان24؛هادی هاشمیان روز چهارشنبه در چهاردهمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها و نظامی با حضور دادستان کل کشور در گرگان در حال برگزاری است ،اظهار داشت: امکانات و اقدامات استانی جوابگوی نجات خلیج گرگان نیست و همانطور که همه بسیج شدیم دریاچه ارومیه نجات پیدا کرد وضعیت وحیات خلیج گرگان نیز اینک در خطر بوده و این خلیج در معرض خشکی کامل قرار دارد.
به گفته وی؛ جلسات متعددی برای نجات خلیج گرگان و یافتن راهکارهایی در این بخش در سطح استان برگزار شده ،اما تاثیر لازم را نداشته و بسیج کشوری لازم است.
رییس دادگستری کل گلستان به حوزه قضایی این استان نیز اشاره کرد و گفت که 260 قاضی در گلستان وظیفه رسیدگی به پرونده‌ها را برعهده دارند.
وی ادامه داد که گلستان درحوزه پیشگیری از وقوع جرم جرء استان های برتر کشور بوده و این امر باعث شده که سال گذشته 20هزار پرونده کمتر از سال 94 به محاکم استان وارد شود.
هاشمیان با اشاره به کاهش جرائم خشن، ضرب و جرح و مهم تاکید کرد: دو هزار و 600 فقره پرونده باقی مانده از سال های گذشته نیز با تلاش قضات استان مختومه شده است.
به گفته وی؛ 50 درصد پرونده‌هایی که به واحدهای صلح و سازش ارسال می شود نیز با سازش مختومه شده که در این امر ریش سفیدان و معتمدان اقوام مختلف نقش موثری دارند.
رییس دادگستری کل گلستان؛ استفاده از فرصت اقوام ومذاهب مختلف، کمک علمای شیعه و سنی، تلاش معتمدان قومیت های گوناگون و اقدامات واحدهای صلح و سازش را در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم و سازش موثر بیان کرد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان نیز گفت که پست های مصوب در دادسراها زیاد است ، اما اینک با 60 درصد ظرفیت کار می‎کنیم و 40 درصد پست‎ها خالی است.
حجت الاسلام سید مصطفی حقی تصریح کرد: در سال 1394 میزان ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان 32 هزار فقره بود و این آمار درسال گذشته به 26 هزار پرونده کاهش یافته است.
وی به کاهش آمار پرونده های سرقت، تشکیل کارگروه های ویژه سرقت و پیشگیری از خشونت نیز اشاره کرد و افزود که در استان گلستان شاهد کاهش خشونت‎های اجتماعی از افزون بر 9 هزار فقره در سال های گذشته به 8 هزار و 210 پرونده در سال گذشته بودیم.

 

/ایرانا

ارسال نظر

آخرین اخبار