فرمانده سپاه کردکوی:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی گفت: امروز مهم‌ترین درد ما این است که جنگ نرم دشمن را حس نکردیم و فرزندان و جوانان ما در این جنگ به‌جای اثرگذاری، تاثیر می‌پذیرند.

 بار اصلی جنگ نرم دشمن بر دوش زنان جامعه است

به گزارش گلستان 24 ، علی‌اکبر عرفانی امشب در آیین اختتامیه گروه جهادی شهید دادگر و شهید طهرانی‌مقدم که در محله «لاله‌باغ» کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که برخاسته از مردم و متعلق به مردم است.

وی افزود: پس از فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، مردم با روحیه جهادی برگرفته از انقلاب اسلامی و با نفس قدسی امام راحل و مقام معظم رهبری خدمات شایانی را در روستاها ارائه کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه کسانی که خدمات جهاد سازندگی را به روستاها بردند بذر انقلاب اسلامی را در دل مردم روستا کاشتند، گفت: بعد از حضور جهاد سازندگی در روستاها بازخورد آن را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم که چگونه جوانان برومند روستایی برای پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن جان شیرین خود را فدا کردند.

عرفانی ادامه داد: پس از ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی، روحیه جهادی با ورود دستورالعمل، بخشنامه و بروکراسی اداری رخت بربست که با توجه به این مسأله رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل بسیج سازندگی را صادر کردند.

وی با بیان اینکه جهادگران بسیجی علاوه‌بر ارائه خدمات عمرانی، بهداشتی، آموزشی و ... به مردم روستاها اعلام می‌کنند که بسیجیان آنها را فراموش نکرده‌اند، بیان کرد: اردوهای جهادی در کنار ارائه خدمات مختلف به مردم روستا، برای جهادگران بسیجی و مردم روستا تمرینی برای ایجاد روحیه جهادی نیز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه شکل‌گیری جامعه آرمانی تحت عنوان تمدن نوین اسلامی نیازمند حاکمیت روحیه و مدیریت جهادی در جامعه است، تصریح کرد: متأسفانه امروز فقدان روحیه جهادی در برخی از بخش‌ها و مدیریت‌ها ضعف‌هایی را ایجاد کرده که خلأ این مدیریت جهادی در آینده برای ما آسیب‌زا است، از این رو سپاه و بسیج که همواره پرکننده خلأ‌های کشور است پا به عرصه گذاشت تا بتواند زمینه ایجاد روحیه جهادی را در مردم و جهادگران ایجاد کند.

*اردوهای جهادی یک نوع اعتکاف 10 روزه است

عرفانی حضور جهادگران بسیجی در روستاهای محروم را یک نوع اعتکاف 10 روزه دانست و گفت: جهادگران بسیجی که مدیران آینده هستند با حضور در روستاهای محروم با درد و رنج مردم آشنا می‌شوند و موجب می‌شود در آینده پس از قبول مسؤولیت و پست مدیریتی مردم را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به پابرهنگان است، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس بازگشت افراد به‌عنوان شهید، جانباز و آزاده از جبهه‌ها و همچنین فضای ارزشی حاکم در جامعه موجب می‌شد مردم به‌درستی جنگ را حس کنند اما متأسفانه امروز جنگ نرم دشمن را حس نکردیم و تلفات جنگ نرم دشمن را باور نداریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس بار اصلی جنگ برعهده مردان جامعه بود اما در جنگ نرم که دشمن حوزه فرهنگی را نشانه گرفته است عمده بار مسؤولیت بر دوش زنان جامعه است.

عرفانی با بیان اینکه زمین بازی جنگ نرم با جنگ تحمیلی فرق می‌کند، اذعان کرد: مهم‌ترین درد ما این است که جنگ نرم دشمن را حس نکردیم و فرزندان و جوانان ما در این جنگ به‌جای اثرگذاری، تاثیر می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و تلفن همراه جنگ تن به تن است که دشمن راه‌اندازی کرده است، اذعان کرد: در جنگ نرم دشمن انتظار ما از بانوان جامعه بیشتر است.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار