رئیس دانشگاه علم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علم پزشکی استان گلستان از اعزام نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی به منطقه محروم شرق گلستان «روستای حالی‎آخوند» خبر داد و گفت: روستائیان مناطق محروم استان از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره‎مند می‎شوند.

اعزام نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی به منطقه محروم شرق گلستان

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا فاضل امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای گسترش خدمات سلامت دهان و دندان به مناطق محروم گلستان اعزام شد، روستای حالی‎آخوند از توابع شهرستان گنبدکاووس به عنوان نخستین مقصد این کلینیک سیار در استان بوده است.

وی تصریح کرد: کلینیک‎های سیار دندانپزشکی ویژه مناطق محروم با ابتکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول یک سال اخیر پیگیری و محقق شد، 80 کلینیک سیار دندانپزشکی نهم مردادماه جاری در کشور با حضور مقام عالی وزارت رونمایی و توزیع شد که یک دستگاه به استان گلستان واگذار شد.

رئیس دانشگاه علم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه دستگاه دوم تا پایان امسال به استان اختصاص داده می‎شود، افزود: مهمترین هدف خدمات‎دهی کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای توجه هر چه بیشتر به مناطق محروم و روستایی است، مردم در مناطق صعب‎العبور و روستایی مشکلات عدیده‎ای دارند که کلینیک سیار در آنجا مستقر می‎شود.

فاضل بیان کرد: کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم روستایی به مدت یک‎هفته الی یک‎ماه در مرکز روستایی خدمات‎دهی به مردم می‎کند و تعدادی دندانپزشک به صورت Ngo «تشکل‎های مردم‎نهاد» به شکل خیرخواهانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با هدایت معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و دانشگاه‎ها به مردم خدمات می‎دهند.

وی با اشاره به اینکه برای اخذ دستگاه دوم نیازمند تعدادی خیر دندانپزشک در راستای خدمات‎دهی به مردم مناطق محروم استان هستیم، گفت: این کلینیک سیار دندانپزشکی خدماتی نظیر کشیدن دندان، پر کردن، جرم‎گیری، جراحی دندان، عصب‎کشی و رادیولوژی دندان را به صورت رایگان ارائه می‎دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: نخستین مقصد این کلینیک سیار، روستای حالی‎آباد از توابع شهرستان گنبدکاووس است؛ در این مرحله به مدت یک ماه کلینیک سیار دندانپزشکی به مردم این روستا خدمات‎دهی می‎کند.

فاضل با اشاره به اینکه مناطق محروم روستایی شناسایی شده است، گفت: در راستای طرح تحول سلامت، کیلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم به ارائه خدمات می‎پردازد.

به گفته وی؛ ارزش ریالی این دستگاه دندانپزشکی 300 میلیون تومان است، هزینه این دستگاه از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تامین شده است و بنا داریم در این زمینه از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار