مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تکمیل زیرساخت های مرتبط با آبخیزداری گلستان نیازمند اعتبار بیش از3هزار و 860 میلیارد ریالی است تا به کاهش خسارات سیلاب ها و حوادث اینگونه کمک کند.

تکمیل زیرساخت های مرتبط با آبخیزداری گلستان برای کاهش خسارات سیلاب

به گزارش گلستان 24 ؛ ابوطالب قزلسفلو روز دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری اظهار کرد: یکی از راه حل های جلوگیری از بروز خسارت های سیل در گلستان احداث طرح هایی مانند سدسرشاخه گیر، سازه سنگی و اجرای طرح های آبخیزداری است که با تخصیص این اعتبارات از بروز خسارت ها در حوادث آینده جلوگیری خواهد شد .
به گفته وی؛ در سال های گذشته برخی طرح ها در گلستان اجرا شد که نتیجه آن پیشگیری از تکرار فاجعه و آسودگی خیال شهروندان بود.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه در نتیجه اجرای سازه سنگی ملاتی درعلی آباد معادل هزار و 800 تریلی سنگ پشت این سازه انباشته شد که در صورت احداث نشدن آن، خسارتی غیرقابل جبران به گلستان تحمیل می شد.
قزلسفلو ادامه داد: در کنار اجرای طرح های پیشگیرانه باید عوامل اصلی بروز این سیل ها را شناسایی و برای رفع زمینه های آن برنامه ریزی شود.
وی افزود: با توجه به حجم فراوان بارش ها ، قادر به کنترل و جلوگیری از بروز سیلاب نبوده و همانند همه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته باید سیلاب را مدیریت کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: به نظر می رسد با تغییرات به وجود آمده در اقلیم ، الگوی بارش ها در گلستان ازاین پس سریع، با حجم بالا و منطقه ای است که اگر سازه های لازم برای کنترل سیلاب ها ساخته نشود، خسارت ها در آینده بیشتر وغیرقابل جبران خواهد بود.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار