مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از سال ۹۵ تا کنون ۱۲۰ سیل در استان گلستان ثبت شده، گفت: اجرای کامل پروژه‌های آبخیزداری در استان گلستان به ۳۸۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وقوع سیل با تغییر الگوی بارش در استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ ابوطالب قزلسفلو ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه برگزار شد، اظهار داشت: در خروجی‌های روان‌آب‌های استان نگران هستیم و ضریب روان آب در شرق استان گلستان بیشتر است و بارش‌های رگباری در زمانی کوتاه به خروجی استان می‌رسد که محور استان به خراسان شمالی و اراضی کشاورزی را در منطقه داریم.

وی افزود: الگوی بارش در استان گلستان تغییر کرده و  تعداد بارندگی کم شده و سبب شده سیل‌های زیادی را تجربه کنیم.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: از سال 95 تاکنون 120 سیل کوچک و بزرگ را در استان گلستان تجربه کردیم و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع را هم به همراه سیل داریم که به منابع طبیعی استان آسیب وارد می‌کند.

قزلسفلو گفت: استان گلستان از نظر آب با مشکل رو‌به‌رو است و باید خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم و باید سیل را مدیریت کنیم که البته این موضوع در استان خوب مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه 96 زیر حوزه در گلستان داریم و بزرگترین حوزه ما در شرق و مراوتپه با 96 هزار هکتار قرار دارد، افزود: نباید توقع داشت سیل را کنترل کنیم و باید تلاش کرد که خسارت‌های آن را کاهش دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: در شمال استان گلستان خاک‌های ما رس است و این مهم سیل را مدیریت می‌کند و البته با مشکل آب در این منطقه رو به رو هستیم و در سیل‌های بزرگ، شهر نوکنده را اب می‌گیرد، و بالادست آن جنگل است و پوشش جنگلی در بروز سیل مشکلی ندارد.

قزلسفلو اظهار کرد: براساس برآوردها در استان گلستان 386 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری اعتباز نیاز است که در کنترل سیل نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار