فرماندار کلاله مطرح کرد

فرماندار شهرستان کلاله گفت: چندین روستا از توابع شهرستان کلاله در معرض مستقیم جریان آب هستند و هیچ گذر و راه فراری در هنگام وقوع سیلاب برای آنها وجود ندارد.

مناطق مسکونی در معرض وقوع سیلاب جابجا شوند

به گزارش گلستان24؛ نصرت برزگر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که با حضور نوبخت برگزار شد، اظهار کرد: باید مناطق مسکونی در معرض وقوع سیلاب جابجا شوند و یا باید نوع سازه‎های مسکونی را تغییر داد که انجام راه حل دوم امکان‎پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه‎های غیرمسکونی شهری و روستایی باید سازه‎های کنترل سیلاب را ایجاد کنیم تا از توسعه خرابی‎های مضاعف جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان کلاله در خصوص خسارت‎های سیل اخیر در شرق استان بیان کرد: این سیل روز اتفاق افتاد و توانستیم با همکاری نیروهای امدادی آن را مدیریت کنیم اگر این سیلاب شب به وقوع می‎پیوست فاجعه بزرگی رخ می‎داد.

برزگر با اشاره به اینکه 90 درصد خاک‎های این نقاط لسی است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‎های خاک‎های لسی این است که به راحتی به وسیله جریان آب فرسایش پیدا می‎کند و بیشترین ضریب فرسایش را دارد.

وی بر لزوم سازه‎های کنترل سیلاب در نقاط مسکونی و صنعتی تاکید کرد و گفت: با توجه به سیلاب‎ها و بارش‎های کوتاه‎مدت که طی یک ساعت 100 میلیمتر بارش را شاهد هستیم کنترل سیلاب بسیار سخت است و می‎طلبد سازه‎های کنترل سیلاب در این نقاط استفاده شود.

فرماندار شهرستان کلاله گفت: چندین روستا از توابع شهرستان کلاله در معرض مستقیم جریان آب هستند و هیچ گذر و راه فراری در هنگام وقوع سیلاب برای آنها وجود ندارد، باید مناطق مسکونی در معرض وقوع سیلاب جابجا شوند و یا باید نوع سازه‎های مسکونی را تغییر داد که انجام راه حل دوم امکان‎پذیر نیست.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار