معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان:

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: 100 میلیون هکتار از زمین‌های کشور نیازمند آبخیزداری است که تا به امروز 26 میلیون هکتار آن اجرایی شده و باید روند آبخیزداری در کشور تسریع شود.

تا پایان سال تمام بهره‌برداری‌ها از جنگل‌های شمال متوقف می‌شود

به گزارش گلستان 24 ، خداکرم جلالی شدت بارش‌ها را نشان‌دهنده تغییر اقلیم جغرافیایی دانست، اظهار کرد: ماحصل تغییرات اقلیمی در کشور کمبود آب شیرین و بیابان‌زایی در کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: 100 میلیون هکتار از زمین‌های کشور نیازمند آبخیزداری است که تا به امروز 26 میلیون هکتار آن اجرایی شده و باید روند آبخیزداری در کشور تسریع شود و در این راستا حتی خیرین نیز در استان‌های هرمزگان و فارس فعال شده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اهمیت استراحت جنگل‌ها و توقف بهره‌برداری، خاطرنشان کرد: تاکنون 30 درصد پروانه‌های بهره برداری از جنگل‌ها متوقف شده است و تا پایان سال جاری تمامی پروانه‌های بهره‌برداری از جنگل‌های خطه شمال متوقف خواهد شد.

فرماندار علی‌آبادکتول نیز در این بازدید گفت: قدرت تخریبی و انرژی سیلاب دو دهنه «محمدآبادکتول» و «زرین‌گل» بی‌سابقه بوده است.

احمد تجری‌مفرد اظهار کرد: به علت وسعت حوزه آبخیزداری، تخریب شاید به خوبی به چشم نیایداما آورده‌های سیلاب به حدی است که اگر برداشت و انتقال انجام نگیرد با کوچک‌ترین سیلاب، جنگل، واحدهای مسکونی و راه‌های ارتباطی تهدید بیشتری می‌بینند.

وی تصریح کرد: با توجه به تکرار سیل در شهرستان، آبخیزداری و توجه به بستر رودخانه‌ها در مدیریت سیل بسیار پراهمیت است.

فرماندار علی‌آبادکتول گفت: تاکنون با یک برداشت اولیه بیش از 29 میلیارد تومان خسارت نتیجه سیل اخیر در شهرستان بوده است.

وی از موافق معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در خصوص واگذاری زمین از منابع طبیعی در دو دهنه «محمدآباد» و «زرین‌گل» برای احداث پاسگاه انتظامی، هلال احمر و راهدارخانه خبر داد.

خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با هدف بررسی نقاط حادثه‌دیده از سیل به همراه احمد تجری‌مفرد فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول و چند تن از مدیران کل، از روستاهای «خلیندره» و «گنو» و محور اصلی دهنه «محمدآبادکتول»، دهنه «زرین گل» دیدن کرده و در جریان عمق فاجعه قهر طبیعت قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار