استاندار گلستان گفت: طرح جامع سیل در استان گلستان تهیه شده و بایدها و نبایدها و مدیریت رودخانه‌ها و پایین دست‌ها در آن لحاظ شده است.

قدردانی ویژه استاندار از جمعیت هلال احمر

به گزارش گلستان 24 ؛حسن صادقلو عصر امروز در دیدار با نماینده ویژه مقام معظم رهبری در حادثه سیل اخیر اظهار داشت: ما بدهکار محبت‌های مقام معظم رهبری هستیم که در یک‌سال گذشته 3 بار مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفتیم و بحث اجلاسیه 4 هزار شهید،حادثه تلخ معدن زمستان یورت و بحث سیل که نمایندگان ویژه ایشان به استان سفر کردند.

وی افزود: استان گلستان در راستای مسائل حوادث دستخوش برخی حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله است و استان از این جهت استانی ویژه و حادثه خیزاست.

استاندار گلستان تصریح کرد: در 30 سال گذشته 110 مورد سیل در استان گلستان رخ داده و در افق آینده حداقل 6 میلیارد مترمکعب نیاز آبی استان است که اکنون 2.5 میلیارد مترمکعب است.

وی اظهار کرد: استان گلستان استان حوادث است و برخی حوادث مربوط به رفتارهای اجتماعی است و در بحث سیل درچند روز گذشته هم بحث اطلاع‌رسانی و هم هشدار صورت گرفت که سبب کاهش تلفات شد.

صادقلو افزود: همت استان گلستان در راستای آبخیز و آبخوان‌داری است و در راستای زمینه‌هایی که بتواند آرامش را ارتقاء و تخریب را کاهش دهد، تلاش می‌کنیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: طرح جامع سیل در استان گلستان تهیه شده و بایدها و نبایدها و مدیریت رودخانه‌ها و پایین دست‌ها در آن لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: آب‌ها،بخشی مهار می‌شوند و بخشی می روند دشت شمالی و ماندآب می‌شود و شوری ایجاد می‌کند و کیفیت زمین را پایین می‌آورد که باید در این راستا اقدامی صورت گیرد.

صادقلو با اشاره به تلاش‌های هلال‌احمر در امر امدادرسانی در حوادث گفت: قدردانی ویژه از جمعیت هلال احمر دارم که در همه حوادث و امداد و کمک‌رسانی به مردم خوش درخشیدند.

سیل در روزهای پنج شنبه و جمعه در مناطق شرقی استان گلستان سبب وارد شدن خسارت‌های فروان زیرساختی در استان شد و 3 کشته و یک مفقودی در پی داشته است.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار