معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: ما باید کم‌کم به‌سمتی برویم که اسکان مسافران را به بخش‌خصوصی بسپاریم و دولت باید در این راستا تلاش بیشتری بکند چرا که اسکان مسافران در مدارس و آموزش‌و پرورش باعث رکود در تأسیسات گردشگری کشور و استان می‌شود.

سپردن  اسکان مسافران به بخش‌ خصوصی

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، رضا مروتی اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان به‌عنوان دبیرخانه ستاد، برنامه‌های فرهنگی متنوع و خاصی برای ماندگاری و افزایش مسافران و گردشگران نوروزی در استان برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

وی با بیان اینکه امسال آماری دقیق و بِروز از گردشگران ورودی به استان وجود دارد، افزود: آمارسازی در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وجود ندارد و در این دولت تلاش شده آمار بِروز و دقیق باشد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اضافه کرد: آمارها امسال برای اولین بار به‌صورت تفکیک شهرستان‌ها از جاذبه‌های فرهنگی‌گردشگری، میزان اقامت در کمپ‌ها و مدارس، هتل‌ها و مناطق نمونه گردشگری استان وجود دارد که این آمارها واقعی است.

مروتی ادامه داد: گردشگری روستایی در ایام نوروز فعالیت بسیار خوبی داشته و ما شاهد استقبال چشمگیر گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه‌های روستاها در این ایام بودیم.

وی تصریح کرد: امسال سامان‌دهی خوبی برای جمع‌آوری کارتن‌به‌دست‌ها صورت گرفت و ما باید به‌سمت کنترل و نظارت آنها برویم.

قائم‌مقام ستاد هماهنگی خدمات‌سفر استان گلستان افزود: شهرداری‌ها باید فضایی برای استقرار کارتن‌به‌دست‌ها در نظر بگیرند تا در صورت وقوع حوادث غیر‌مترقبه بتوانیم اقدامی سریع به‌عمل آوریم.

وی گفت: شهرستان‌های گلستان ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارند که باید مورد ارزیابی قرار گیرند تا بتوانیم مسافران و گردشگران بیشتری به این استان جذب کنیم.

مروتی در پایان گفت: ما باید کم‌کم به‌سمتی برویم که اسکان مسافران را به بخش‌خصوصی بسپاریم و دولت باید در این راستا تلاش بیشتری بکند چرا که اسکان مسافران در مدارس و آموزش‌و پرورش باعث رکود در تأسیسات گردشگری کشور و استان می‌شود.

در این جلسه از برترین‌های ستاد اجرایی خدمات‌سفر نوروز 1396، اعم از فرمانداران برتر، شهرداران برتر و کمیته‌های ستادی برتر، تقدیر شد.

همچنین رؤسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان به ارائه گزارش از عملکرد ستاد از ابتدای سال تا امروز پرداختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار