مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از بهره برداری و افتتاح ۳۵ طرح با اعتبار ۱۴.۸ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

کاهش 17 درصدی سوانح با نصب سامانه های هوشمند حمل و نقل

به گزارش گلستان24؛ مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امروز (6 شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت  که در پایانه مرزی اینچه برون برگزار شد، با اشاره به پروژه های هفته دولت گفت: 35 طرح در بخش های راهداری، حمل و نقل، نصب دوربین های کنترل سرعت جاده ای با اعتبار 14.8 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 

وی  با بیان اینکه این دوربین ها امکان کنترل سرعت لحظه ای و متوسط را دارند، افزود: در این مرحله 18 دوربین در 16 نقطه استان با اعتبار 2.5 میلیارد تومان نصب شده که فردا به بهره برداری خواهد رسید.

 

میقانی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز مادر تصادفات و حوادث رانندگی است، اظهار کرد: اگر بتوانیم سرعت را مدیریت کنیم در کاهش تلفات جاده ای موفق خواهیم بود. با نصب دوربین ها، کاربران جاده ای خودکنترل خواهند شد.

 

به گفته وی، نصب سامانه های هوشمند حمل و نقل در یکی از محورهای مواصلاتی موجب کاهش 17 درصدی سوانح شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: طبق اعلام سازمان تا سال 98 تمامی محورهای شریانی کشور به سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز خواهد شد.

 

وی درباره دیگر پروژه های این اداره کل در هفته دولت گفت: در حوزه حمل و نقل کالا، دو شرکت با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان و هم چنین مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور آزادشهر با 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد. همچنین 12 محور روکش آسفالت و ایمن سازی بخشی از راه ها با 5.3 میلیارد تومان اعتبار نیز از دیگر طرح های این حوزه است.

 

وی با اشاره به فعالیت 71 شرکت حمل و نقل کالا در استان، اعلام کرد: با اضافه شدن این دو شرکت تعداد شرکت های باربری در استان به 73 مورد رسیده که 15 مورد تعاونی، سه شعبه دولتی و بقیه خصوصی است.

 

به گفته میقانی از سال 92 تاکنون 10 شرکت با سرمایه گذاری بخش خصوصی تأسیس شده است.

 

وی درباره جابه جایی بار در استان گفت: سال گذشته 4.5 میلیون تن کالا با بارنامه در استان جابه جا شد.

 

وی ادامه داد:  هفت هزار و 716 دستگاه کامیون جزو ناوگان باری در استان بوده که سن میانگین این ناوگان 15.2 سال است و 11 هزار و 500 راننده نیز در این بخش فعالیت می کنند. علاوه براین سه انجمن صنفی کارفرمایی و 10 انجمن صنفی کارگری هم در استان وجود دارد.

 

میقانی افزود: براساس سیاست های برون سپاری، بسیاری از فعالیت ها را از سال 85 به بخش خصوصی واگذار کردیم و نسبت به عملکرد آنها رضایت داریم.

 

وی با بیان اینکه سازمان سال گذشته طرح ایجاد شبکه سیر را در شرکت های حمل و نقل مسافربری در دستور کار قرار داد، گفت: شرکت های مادر باید به این شبکه بپیوندند. تابلو ها یکسان شود و کیفیت خدمات را افزایش دهند در غیر اینصورت حذف می شوند. در بخش اتوبوسرانی این طرح را تا حداقل 90 درصد انجام دادیم.ارتقا کیفیت خدمات و رضایت مندی مردم جزو اهداف ماست که این طرح برای رسیدن به آنها به ما کمک می کند.

 

براساس گفته های مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پنج ماهه امسال 1.6 میلیون نفر با ناوگان عمومی در استان جابه جا شده اند.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار