فرمانده سپاه نینوا گلستان:

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه گلستان به‌لحاظ نداشتن سند آمایش سرزمینی آسیب می‌بیند، گفت: کارگروه بومی‌سازی علوم مبتنی بر شرایط استان تشکیل شود و در بحث‌هایی مانند کشاورزی و دریا ورود کند.

کارگروه بومی‌سازی علوم مبتنی بر شرایط استان گلستان تشکیل شود

به گزارش گلستان24؛به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان گلستان، سردار رحمت‌الله صادقی در مراسم تجلیل از نخبگان علمی بسیج استان گلستان اظهار داشت: اراده سپاه به تسهیل‌گری جریان نخبگی، طراحی، ابتکار و خلاقیت است و برای ایجاد این روند داخلی استانی با محوریت مجموعه سپاه و بسیج لازم است جلسه‌ای برای هفته بعد با حضور روسای کارگروه‌ها  گذاشته تا راجع به موضوعات بحث و بررسی شود.

وی افزود: نگاه من راجع به موضوعات علمی و فناوری اصل تحقیق است ولو اینکه به نتیجه نرسد و ما این حمایت را به شرط تملیک نداریم و همین که جوان بیاید و این جرات را علنی و مطرح کرده و ورود کند، برایمان خیلی مهم است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در چرخه دستگاه‌های اجرایی و مشکلات زیر ساختی استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان سند آمایش سرزمینی ندارد و از این موضوع به شدت آسیب می‌بیند و طرح‌های ملی، منطقه‌ای و محلی ما مبتنی بر راهبردها و بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و علم و فناوری نیست و یک در هم ریختگی در حوزه‌های تصمیم‌گیری تاکتیکی و عملیاتی و ساختاری ما وجود دارد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: این مشکلات وجود دارد اما باید این مجموعه روی آنها تمرکز کرده و با اینکه چرخه تولیدات کم هم باشد اما باید کار کرد و این را هم بدانیم که بیشتر از این هم جای کار وجود دارد و اگر بتوانیم این موضوعات و اختراعات را به آنها نیز انتقال دهیم و از راه درستی ورود کنیم کارهای زیادی را می‌شود در سطح استان گلستان انجام داد.

صادقی اظهار کرد: موضوعات و مشکلات استان از قبل باید توسط کارگروه‌ها مشخص شود و بتوانیم موضوعات را پیش‌بینی کنیم و اگر داخل برنامه قرار نگیرند اجحاف خواهد شد و روسای کارگروه‌ها مدلی را تعریف کنند که ما بدانیم حداقل برای سال 97 چه می‌خواهیم و می‌خواهیم روی چه موضوعاتی کار کنیم و حداقل تئوری این مطالب را داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما باید درک درستی از وضعیت استان داشته باشیم و جوری نباشد که ما را داخل عمل انجام شده بیندازند و یک چهارچوب عملیاتی تعریف شود و ما هم پشتیبانی می‌کنیم منتهی باید از قبل پیش بینی و راهکارها را هم داشته باشیم .

سردار صادقی گفت: کارگروه بومی‌سازی علوم مبتنی بر شرایط استان تشکیل شود و در بحث‌هایی مانند کشاورزی، دریا، آب شیرین‌کن و سیستم‌های رطوبت هوا و غیره ورود کند و اگر بتوانیم روی موضوعات خاص بومی تاکید کنیم راحت‌تر کار می‌کنیم.

وی نظرات نخبگان و مخترعین را قابل اعتبار دانست و افزود: از این که امروز در جمع شما بودم خیلی استفاده کردم و قطعا در ادامه نیزحامی شما خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار