95 درصد آب استان گلستان از منابع زیرزمینی تامین می شود و 5 درصد دیگر از طریق منابع سطحی و چشمه های آق سو، النگدره، زیارت و نیلبرگ تامین می شود.

تعویض رایگان کنتورهای خراب وفرسوده آب مشترکین گلستان

به گزارش گلستان24،محمد هادی رحمتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با عنوان کردن مطلب فوق و با اشاره به اینکه قیمت تمام شده یک مترمکعب آب حدود 1000 تومان است، تصریح کرد: این در حالی است که آب با قیمت 250 تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و پایین بودن قیمت آب موجب شده بسیاری از مشترکان بطور جدی به راهکارهای استفاده بهینه در مصرف آب توجه نکنند و موجب اتلاف و هدررفت آب شوند.

وی به برخی از خدمات شرکت آبفا اشاره کرد و افزود: تعویض کنتورهای خراب وفرسوده آب مشترکین به صورت رایگان انجام می شود و از 200 هزار کنتور موجود در سطح استان، در سال گذشته 3 هزار کنتور بر اثر سرما زدگی آسیب دید که با سرعت عمل بالای نیروی های این شرکت این کنتور های معیوب در فاصله زمانی کوتاهی تعویض شد.

رحمتی خاطرنشان کرد: تمامی خدمات این شرکت شامل تعویض، نصب، قرائت کنتور و توزیع قبوض به بخش خصوصی واگذار شده که نسبت به گذشته سرعت عمل و کیفیت خدمات افزایش یافته و هزینه های این شرکت پایین آمده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات و پروژه های زیربنایی باید به نسبت رشد جمعیت افزایش یابد، تاکید کرد: مردم باید در توسعه شهرها دخیل شوند و در هفته دولت پروژه های زیادی در شهرهای گرگان، گنبد، بندرگز، بندر ترکمن، کلاله، علی آباد و خان ببین از محل تبصره 3 و اعتبارات داخلی به بهره برداری می رسد.

رحمتی به پروژه آب شیرین کن بندرترکمن اشاره کرد و افزود: دستگاه های آب شرین کن با تکنولوژی بسیار پیشرفته خریداری شده و امیدواریم با ورود تجهیزات جدید به سایت آب شیرین کن شهرهای بندر ترکمن و گمیشان و تجهیز و نصب آنها در آینده نزدیک شاهد بهره داری از این پروژه عظیم با حضور مقامات ارشد وزارت نیرو در استان باشیم و بعد از راه اندازی پروژه مذکور طرح آب شیرین کن را در شهر بندرگز نیز اجرایی خواهیم کرد.

منبع: روزنامه جوان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار