استاندار گلستان گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگ اقوام می تواند موجب ترسیم یک مدل شادی با حفظ ارزش های اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی و قومیت های مختلف شود.

 جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام درگرگان

به گزارش گلستان24حسن صادقلو شامگاه دوشنبه در مراسم آغازین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام درگرگان اظهارداشت: این جشنواره ها می تواند خلاهای موجود در حوزه ترسیم مدل شادی در جامعه را برطرف نماید.
 وی همچنین مدل های شادی ارائه شده در چنین جشنواره هایی را یکی از دلایل استقبال مردم از آن بیان کرد و افزود: رسوم‌شناسی و فرهنگ ‌شناسی اقوام موجود در کشور که ساختار جمعیتی ملت ایران را تشکیل می دهند ، یکی از آثار این جشنواره ها به شمار می‌رود.
 به گفته وی؛ این جشنواره ها سرمنشا شناخت و ایجاد روابط است و برای با هم بیگانه نبودن نیازمند روابط بین اقوام هستیم و این موضوع جلوی تفرقه را می گیرد.
استاندار گلستان همچنین ارتقای تبادلات اقتصادی را از دیگر منافع چنین جشنواره هایی  دانست گفت: این جشنواره‌ها بستر مناسبی برای این امر و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 صادقلو اضافه کرد: عرضه دانش تولید و تبادل دانش‌های بومی از دیگر آثار جشنواره اقوام است و استان گلستان می‌تواند ظرفیت بین‌المللی برای این جشنواره‌ها ایجاد کند.
استاندار گلستان، اقوام را فرصت و منفعتی برای کشور دانست و گفت: با بررسی تاریخ، نقش و اهمیت اقوام را درک خواهید کرد.
به گزارش ایرنا جشنواره و نمایشگاه فرهنگ اقوام از 13 تا 16 شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در گرگان - کیلومتر چهار جاده گرگان، آق قلا آماده حضورعلاقمندان است. 
همچنین این جشنواره در نیمه دوم از 18 تا 20 شهریور ماه در شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود. 
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام ومذاهب مختلف هستند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار