مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به استقبال پررنگ عشایر در جشنواره فرهنگ اقوام ایران به میزبانی گنبدکاووس، گفت: گروه‌هایی از عشایر استان‌های کرمان، فارس، خوزستان و مازندران در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

حضور پررنگ عشایر در جشنواره فرهنگ اقوام در گنبدکاووس

به گزارش گلستان۲۴؛ ابراهیم کریمی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و اهالی رسانه در حاشیه بازدید از محل برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام زمین در گنبدکاووس، با اشاره به ایکه بعد از 11 سال برای نخستین بار است که این جشنواره در گنبدکاووس برگزار می‌شود، اظهار کرد: این ظرفیت بسیار بزرگ به این دلیل در گنبدکاووس ایجاد شده است که همه ما به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و به ویژه میراث ماندگار اقوام متفاوت و متعدد این شهرستان واقف هستیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های فیزیکی فضا برای آماده‌سازی محل برگزاری جشنواره در مجموعه ورزشی المپیک بسیار خوب و رضایت‌بخش بوده است، افزود: البته هنوز تا مرحله نهایی و آمادگی کامل مقداری فاصله دارد که بدون شک مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با همت مضاعف و ویژه‌ای نقایص را برطرف خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با تاکید بر اینکه این جشنواره 11 بار در گرگان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود و با توجه به هماهنگی‌های روتینی که در این شهرستان به صورت مداوم صورت می‌گیرد باز هم در هر لحظه از مراسم کوچک‌ترین نقصی روی دهد از دید تیزبین رسانه‌ها و مردم دور نخواهد ماند و با واکنش رو به رو می‌شود که این موضوع در گنبدکاووس که برای نخستین بار این جشنواره اجرایی شده است به مراتب حساسیت بیشتری دارد.

کریمی بر تلاش برای تثبیت برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام در شهرستان گنبدکاووس برای سال‌های متوالی تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این هدف استوار است که بتوانیم این مراسم را در شهر گنبدکاووس ماندگار کرده و آن را هر ساله برگزار کنیم.

وی با اشاره به سفر مدیرعامل برج میلاد به استان گلستان در روزهای گذشته، ادامه داد: ایشان با لطف و عنایتی که به استان گلستان داشتند صراحتا گفتند که بنده برای استفاده از تجربیات و بهره‌برداری از طرح‌های بسیار نوین و مبتکرانه اقوام به جشنواره فرهنگ اقوام در گرگان آمده‌ام.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با رد موضوعات نادرستی مبنی بر ایجاد تفاوت میان برگزاری جشنواره در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس، تصریح کرد: به هیچ عنوان ذره‌ای تفاوت میان این دو شهرستان قائل نشد‌ه‌ایم و تمامی گروه‌ها و تیم‌های حاضر در گرگان الزاما در گنبدکاووس نیز حضور خواهند یافت.

کریمی با بیان اینکه نکته بسیار جالب این است که در حوزه صنایع دستی تعداد گروه‌های شرکت کننده در جشنواره فرهنگ اقوام در گنبدکاووس به مراتب از شرکت کنندگان در گرگان بیشتر هستند، اضافه کرد: ما در فراخوان جشنواره به عنوان یک پیش شرط حضور در هر دو شهرستان را برای شرکت کنندگان الزامی کردیم تا شائبه‌های مرسوم در این حوزه از بین برود.

وی از حضور 27 استان در حوزه صنایع دستی در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گنبدکاووس خبر داد و افزود: در کنار این گروه‌ها، گروه‌های دیگری از 25 استان کشور در حوزه سوغات در این جشنواره شرکت می‌کنند که باید این آمار حضور 15 گروه آئینی و موسیقی سنتی را اضافه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به حضور ارزشمند و پررنگ عشایر در جشنواره امسال، تاکید کرد: بر اساس آخرین اطلاعات موجود گروه‌هایی از عشایر استان‌های کرمان، فارس، خوزستان و مازندران در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی شهرستان گنبدکاووس حضور پیدا خواهند کرد.

کریمی از اسکان میهمانان خارجی در مرکز استان بنا به مسائل امنیتی و رفاهی خبر داد و گفت: برای حضور منسجم و به دور از حواشی این میهمانان نیز برنامه‌ریزی‌هایی به صورت کاملا تعریف شده و هماهنگ با ادارات انتظامی و امنیتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به گرمای احتمالی هوا در سه روز برگزاری جشنواره در گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: لازم است سیستم‌های سرمایشی و همچنین امکانات بهداشتی و آب آشامیدنی نیز با توجه به حجم عظیم جمعیت حضور یافته در مراسم به سرعت و قبل از آغاز جشنواره آماده استفاده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بر اطلاع‌رسانی پررنگ این برنامه تاکید کرد و ادامه داد: از همه رسانه‌ها و مطبوعات تقاضا داریم با نهایت توان خود در اطلاع‌رسانی برنامه‌های این جشنواره فعال ظاهر شوند.

/انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار