مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت : قرار است سالانه 6 تا 7 هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شود.

مقاوم سازی 6 تا 7 هزار واحد مسکونی روستایی ، سالانه در گلستان

به گزارش گلستان24؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان امروز در همایش آموزشی و توجیهی آشنایی و پیشگیری از تبعات مسولیتهای مهندسی و صیانت از حقوق مهندسین و مالکین در گرگان گفت : مسکن روستایی یکی از فعالیتهای اصلی بنیاد مسکن است و قرار است سالانه 200 هزار مسکن روستایی در کشور به شیوه فنی نوسازی و مقاوم سازی شوند که سهم استان گلستان 6 تا 7 هزار واحد مسکونی می باشد.

محمد تقی زمانی نژاد با اشاره به اینکه وام مسکن روستایی به همه ی روستاها تعلق میگیرد تصریح کرد:تا کنون نزدیک به 70 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح آمده اند و نزدیک به 54 هزار واحد مسکونی پایان کار دریافت کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:در همین راستا 260 مهندس معمار و سازه در 130 دفتر در سطح استان  مستقر هستندو متقاضیان به این دفاتر هدایت و نقشه ها را انتخاب می کنند که 300 ناظر هم کار نظارت را برعهده دارند.

وی گفت : در استان گلستان 229 هزار خانه روستایی وجود دارد که 128 هزار خانه غیر مقاوم هستند و بناست در برنامه ششم این تعداد به شیوه ی فنی نوسازی شود. 

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود :هزار و پنجاه روستا در گلستان وجود دارد که 968 روستا بالای 20 خانوار هستند و برای آنها طرح هادی تهیه شده و به تصویب رسیده است.

محمد تقی زمانی نژاد تاکید کرد :طرح هادی ساماندهی کالبد روستاست و اگر بخواهد کاری در روستا انجام شود مبنا و بستر آن طرح هادی است.

ارسال نظر

آخرین اخبار