اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گلستان و کمیته امداد امام خمینی استان به منظور تعامل و تقویت فعالیت‎های فرهنگی تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند.

500 نفر در مدت 6 ماه گذشته به عتبات عالیات مشرف شدند

به گزارش گلستان 24؛ به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش آموزان استان گلستان، در دهه امامت و ولایت اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش آموزان استان گلستان و کمیته امداد امام خمینی به منظور تعامل و تقویت فعالیت‎های فرهنگی مبادرت به انعقاد تفاهم‎نامه کردند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی گلستان ضمن تشکر از فعالیت‎های اتحادیه در سطح استان به همکاری جدی و مصرانه با اتحادیه استان و انعقاد امضا تفاهم‌نامه با اتحادیه پرداخت.

حجت‎الاسلام محمد ملکان گفت: برای خانواده‎های مددجویان و مددجویان کارهای فرهنگی انجام می‎دهیم یکی از کارهای معاونت فرهنگی که انجام می‌دهد و در طول سال گسترش می‎یابد اردوهای کشوری است که حدود 6 هزار نفر از مددجویان را به مرقد امام راحل و حرم حضرت معصومه (س) اعزام کردیم، سال گذشته یک‌هزار نفر به اردوی عتبات عالیات اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال پیش‎بینی شده 7 هزار نفر به اردوهای زیارتی اعزام شوند که تاکنون بالغ بر 2 هزار نفر به اماکن مقدسه زیارتی اعزام شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: 400 الی 500 نفر در مدت 6 ماه گذشته به عتبات عالیات مشرف شدند.

ملکان یادآور شد: پنج کانون ثابت داریم که بعضی از شهرستان‎های استان که آموزش‎های مختلف را طول سال به مددجویان و خانواده‎های آنها داده می‎شود با توجه به اینکه در قسمت تامین مربی یا جایگاه مکان اردوگاه دچار کمبود در کلاس‎ها گاها دچار کمبود مربی و مکان آموزشی هستیم.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گلستان ضمن تشریح برنامه‎های اتحادیه استان به ظرفیت‎های اتحادیه برای همکاری با کمیته امداد پرداخت و گفت: اتحادیه بحث زبده‎یابی و زبده‎پروری را که بعضی از آنها شاخصه‎هایی دارند که باید معدل بالا با حجاب چادر باشند و مربیان چهره به چهره با دانش‎آموزان در حال تلاش هستند و همایش لشگر فرشتگان، اردوی طلایه‌داران و افطاری ساده و ... را برگزار کرده است.

حسین احمدی اظهار کرد: نزدیک به 50 هیات انصارالمهدی (عج) در کل استان در مدارس داریم که صبح‎های دوشنبه زیارت عاشورا برگزار می‎کنند.

به گفته وی، در کنار این برنامه‌ها یک‎سری برنامه‎های حماسی داریم اردوی جهادی که دانش‎آموزان در روستای مامایی در طی سه روز متوالی به آنجا رفته و مشغول انجام کار بودند، در روز عید قربان توسط دانش‎آموزان گوسفندی ذبح و به 50 خانوار سبد کالا در منطقه محروم توزیع شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار