مسئول پلیس فتا گلستان:

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی می‌کرد.

دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی می‌کرد

به گزارش گلستان 24؛ به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: برابر وظایف ذاتی پلیس فتا و در راستای برخورد با عاملان و گردانندگان کانال‌ها، گروه‌ها و ربات‌های منتشر کننده فساد و فحشا در شبکه‌های اجتماعی‌، براساس رصد و پایش صورت گرفته، فردی ناشناس با راه‌اندازی و مدیریت چند کانال و گروه در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های  مستهجن  و ترویج فساد و فحشا در سطح استان می‌کرد که موضوع برای پیگیری و اقدام قضایی در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اطلاعاتی، ادمین اصلی کانال و گروه‌های مطروحه با چندهزار نفر عضو، مورد شناسایی قرار گرفته و با توجه به تجمیع نتایج حاصله و تجزیه و تحلیل آنها فردی به هویت "م.ق" مورد شناسایی قرار گرفت.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان ادامه داد: حسب هماهنگی قضایی صورت گرفته با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی متهم در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه پلیسی دستگیر و یک دستگاه گوشی تلفن همراه وی نیز  توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: ‌پس از انتقال متهم به مقر این پلیس نامبرده در مواجهه با ادله و مدارک غیرقابل انکار، لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف صریح به بزه ارتکابی عنوان داشت، ‌مدیریت‌ کانال و گروه‌های مذکور در اختیار من است و از طریق گوشی تلفن همراهی که در زمان دستگیری توقیف شد، کانال را مدیریت می‌کردم.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: نامبرده هدف و انگیره خود از این اقدام را سرگرمی عنوان داشته و از عمل خود ابراز ندامت کرد که در پایان پرونده به همراه ‌متهم مذکور به جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا اعزام و از آن طریق نامبرده طی قرار صادره آزاد شد.

سروان صاحبکاران گفت: با توجه به اینکه در قانون جرائم رایانه‌ای در خصوص انتشار محتوای مستهجن جرم‌انگاری شده و در مواد 14 و 15 قانون مذکور مجازات حبس تا 2 سال زندان و 4 میلیون تومان جریمه درنظر گرفته شده و کاربران باید از انتشار محتوای مستهجن و مبتذل در فضای مجازی جدا خودداری کرده و خانواده‌ها نیز در این خصوص بر فعالیت فرزندانشان نظارت بیشتری داشته باشند.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از هموطنان درخواست کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیراخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار