معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از اعزام 950 مبلغ به مساجد، تکایا، حسینیه‎ها و روستاهای استان گلستان در دهه نخست محرم خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی برای مسوولان هیئت‎های مذهبی در گرگان و گنبد

 به گزارش گلستان24؛حجت‎الاسلام علی‎اکبر سایری صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در دهه نخست محرم حدود 950 مبلغ بومی و اعزامی به مساجد، تکایا، حسینیه‎ها و روستاهای استان گلستان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در استان گلستان حدود 2 هزار و 270 هیئت و تشکل‎های مذهبی فعال وجود دارد که به تبلیغ و ترویج فعالیت‎های فرهنگی و مذهبی در استان می‎پردازند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: مراسم‎های مذهبی در بیش از 20 نقطه استان با همکاری صدا و سیمای گلستان به صورت زنده پخش می‎شود.

سایری با بیان اینکه برنامه‎های خوبی  برای ورود به ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) تمهید مقدمات شده و در حال اجراست، ابراز کرد: برای اینکه بتوانیم در محرم امسال عزداری باشکوه، بدون خرافه و پیرایه برگزار کنیم.

وی از برگزاری برنامه‎های توجیهی ویژه ایام محرم در استان خبر داد و گفت: برای اینکه عزاداری صحیح را برای اقامه‎کنندگان تبیین کنیم چندین برنامه تدارک دیده شد، همایش طلایه‎داران تبیلغ را در استان برنامه‎ریزی کردیم که در سه نقطه استان نظیر آزادشهر، گرگان و بندرگز برگزار شد.

سایری؛ آموزش مسوولان هیدت‎های مذهبی را از دیگر برنامه‎های این اداره کل در آستانه ورود به ایام محرم ذکر کرد و افزود: گروهی که نقش بسیار مهمی در راستای اقامه عزای امام حسین (ع) دارند و پرچمدار نهضت حسینی به حساب می‎آیند باید آموزش‎های لازم را ببینند که در این زمینه دوره آموزشی 18 ساعته برای مسوولان هیئت‎های مذهبی در شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس برگزار شد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری گردهمایی توجیهی مبلغان تصریح کرد: مبلغان نقش کلیدی در اقامه عزای حسینی دارند و به عنوان شبکه تبلیغی محسوب می‎شوند لذا گردهمایی توجیهی مبلغان در سطح استان برگزار شد.

سایری بیان کرد: به همه شهرستان‎ها تاکید شده تا نسبت به برگزاری جلسات ستاد شئون مبادرت کنند، این ستاد بازمهندسی و سیاستگزاری مناسبت‎های مذهبی را بر عهده دارد، مصوبات ستاد شئون قابل اجراست و بر اساس مصوبه 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی و به فرموده مقام معظم رهبری مصوبات ستاد شئون جزو قانون است و لازم‎الاجراست.

وی گفت: جلسه ستاد شئون در همه شهرستان‎ها برگزار می‎شود تا مبارزه با خرافه‎ها، بدعت‎ها، پیرایه‎ها و همه سیاست‎های نظام در اجرای برنامه‎های محرم اتخاذ شود و بتوانیم عزاداری باشکوه و عظمت خاصی را برگزار کنیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار