رییس اداره بهزیستی بندرترکمن:

رییس اداره بهزیستی بندرترکمن از اجرای آزمایشی (پایلوت) طرح کشوری غربالگری و توانمند سازی جامعه حدود 3هزار نفری سالمندان شهرستان خبر داد.

اجرای پایلوت طرح کشوری غربالگری و توانمند سازی سالمندان غرب گلستان

به گزارش گلستان24؛محمود امانیان در مراسم بزرگداشت روز سالمند در بندرترکمن اظهارداشت: در این طرح با غربالگری نسبت به شناسایی ظرفیت ها وتوانمندی ها سالمندان اقدام و با برنامه های کاربردی در حوزه سلامت جسمی و روانشناختی و ارتقای توانمندی آن تلاش می شود.
وی با بیان اینکه طبق آمارها، جامعه با پدیده سالمندی رو برو است، افزود: حفظ منزلت، شأن و کرامت سالخوردگان در خانواده و جامعه؛ وظیفه ای دینی و اخلاقی بوده و سازمان بهزیستی تلاش می کند از طریق تدوین سیاست ها و برنامه های کارآمد در جهت تأمین سلامت و رفاه سالمندان و ایجاد رضایتمندی و نشاط و امید در بین جامعه سالمندان؛ موجبات تقویت پایگاه اجتماعی آنان را در خانواده و جامعه فراهم کند.
به گزارش ایرنا؛ پرداخت مستمری، کمک هزینه درمان و دارو، صدور دفترچه بیمه، اعطای لوازم کمک توانبخشی بنا به نیاز سالمند، اعطای عصا، ویلچر، واکر، سمعک و ارائه خدمات توانبخشی پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، رفاهی، مشاوره و مددکاری اجتماعی به سالمندان واجد شرایط در منزل و مراکز درمانی از اقدامات بهزیستی در این حوزه است.
بندرترکمن در غرب استان گلستان واقع است، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار