رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به انتقاد برخی افراد نسبت به طب سنتی، گفت: طب سنتی ریشه در اعتقادات دینی ما دارد.

سودجویی فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی با فروش لوازم شیمیایی

به گزارش گلستان24؛ حجت‌الاسلام علی فتحی صبح امروز در جمع مدیران و مسوولانشهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه برخی صحبت‌ها در این جلسه کمی با واقعیت‌های موجود فاصله دارد، اظهار کرد: ما نباید طب سنتی و طب اسلامی را به دلیل برخی سواستفاده‌های افراد فاقد صلاحیت در این حوزه به طور کامل زیر سوال برده و آن را نفی کنیم.

وی با بیان اینکه طب سنتی ریشه در تاریخ و اعتقادات دینی ما دارد، افزود: نباید برخی مسوولان به بهانه برخورد و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کل موضوع را زیر سوال ببریم و بخواهیم یک موضوع اثبات شده و مفید برای سلامت مردم را به گونه‌ای جلوه دهیم که موجب نگرانی مردم در سطح شهرستان شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه درخواست ما از افراد و مسوولانی که به دنبال نفی طب سنتی و نقد به آن هستند، رسیدگی به وضعیت فروش و ارائه لوازم آرایشی و بهداشتی است، خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از واحدهای صنفی ارائه دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی با فروش لوازمی که به طور کامل شیمیایی و آسیب زننده برای سلامت مردم هستند به دنبال سودجویی رفته‌اند.

فتحی با انتقاد از فروش برخی اقلام آرایشی و بهداشتی شیمیایی و خطرناک حتی در داروخانه‌های شهرستان، ادامه داد: چرا کسی در شهرستان بر روی فروش این داروها و لوازم بهداشتی و آرایشی نظارت نداشته و پاسخگوی این مشکل مردم نیست؟

وی با اشاره به اینکه برخی از اطباء سنتی امروز حتی در حوزه‌های علمیه به صورت کاملا مشخص و قانونی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: بسیاری از روحانیون عزیز در سطح کشور با گذراندن دوره‌های فنی لازم و مطالعه در متون دینی و طبی امروز مورد تائید پزشکان بزرگ کشور هستند و این‌گونه نیست که به گفته برخی افراد طب سنتی و اسلامی را با الفاظ ناشایست و ناپسندی خطاب کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با طرح سوالی خطاب به منتقدان طب سنتی و طب اسلامی، اضافه کرد: سوال ما این است که آیا کسی در حوزه طب سنتی دچار آسیب‌دیدگی و مشکلات جسمی یا روحی شده است و آیا مردم نسبت به ارائه خدمات طب سنتی و اسلامی نارضایتی دارند یا خیر؟

فنحی با تاکید بر اینکه قضاوت درباره عملکرد طب سنتی و اسلامی در سطح جامعه را باید به خود مردم بسپاریم، گفت: نباید افرادی تلاش کنند به دلیل برخی مشکلات در یک حوزه که به صورت طبیعی در سایر حوزه‌ها نیز قابل مشاهده است اقداماتی که به نفع مردم و سلامت آنهاست را مورد چالش قرار دهند.

گفتنی است در این جلسه رضا صابری رئیس شبکه بهداشت و درمان با انتقاد از فعالیت برخی عطاری‌ها در سطح شهرستان که به صورت غیر مجاز نسبت به ویزیت بیماران، تجویز دارو و ارائه راه‌حل‌های درمانی با عناوینی چون طب سنتی می‌پردازند خواستار برخورد قانونی با واحدهای صنفی فاقد جواز کسب متناسب با فعالیتشان شده بود.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار