مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگر خبرداد:

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگر گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور حدود ۴۱ هزار ایثارگر فعالیت می کنند.

فعالیت ۴۱ هزار ایثارگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش گلستان 24 ،  سید محمد هادی موسوی، ظهر دوشنبه در همایش استانی تجلیل از ایثارگاران دفاع مقدس اظهار کرد: ایام محرم تقارن پیدا کرده با هفته دفاع مقدس که این خود دارای پیام است.

وی با بیان این که درس های زیادی از عاشورا و محرم داشته و داریم، تاکید کرد که امام حسین (ع) همه چیز ما است و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) باعث برکت است و همین عزاداری ها باعث رمز بقاء دین محسوب می شود، عزا داری ها بوده است.

وی در خصوص هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: قداست این هفته تداوم همان عاشورا و کربلا است، در دفاع مقدس ایثارگری ها و فدا کاری های رزمندگان باعث شد حتی یک وجب از خاک را به دشمن ندهیم.

موسوی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس به جز عراق از کشورهایی مختلف همچون مصر، سودان، تونس، مراکش، اردن، هند، امارات، سومالی، نیجریه و الجزایر اسیر داشتیم.

وی تصریح کرد: کشور ایران حدود ۲۳۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس، ۶۷۰ هزار جانباز، ۴۳ هزار آزاده، حدود ۱۸ هزار شهید ترور دارد و ۱۶۴ خانواده با چهار شهید، ۱۸۶ خانواده سه شهید و ۷۰۰ خانواده دو شهید داریم که عزیزانشان را تقدیم انقلاب کردند.

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگر گفت: در وزارت بهداشت در دانشگاهای سراسر کشور حدود ۴۱ هزار ایثار گر داریم که شامل خانواده های شهید، جانباز و آزاده  هستند که از این تعداد حدود ۹۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران از رویکرد وزارت بهداشت در خصوص ایثارگران است.

موسوی با اشاره به اینکه ایثارگران باید الگو باشند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولان باید در این راستا وظیفه خود را به درستی انجام دهند اما می طلبد جامعه ایثارگری صبور باشند.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار