مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: از سال ۸۳ تاکنون, ۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی در طرح مسکن روستایی قرار گرفتند که تاکنون بیش از ۵۴ هزار واحد مسکونی پایان کار خود را دریافت کردند.

وجود 129 واحد مسکونی غیرمقاوم در استان

به گزارش گلستان24؛ولی‌الله زمانی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره مسکن روستایی اظهار داشت: از سال 83 تاکنون, 70 هزار واحد مسکونی روستایی در طرح مسکن روستایی قرار گرفتند که تاکنون بیش از 54 هزار واحد مسکونی پایان کار خود را دریافت کردند و قصد داریم تا پایان این 70 هزار واحد این طرح ادامه دهیم.

وی افزود: علاوه بر این 70 هزار واحد مسکونی, 129 واحد مسکونی غیرمقاوم در استان گلستان وجود دارد که هدف ما در برنامه ششم, نوسازی همه واحدهای غیر مقاوم روستایی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان تاکید کرد: برای نوسازی واحدهای مسکونی در جاسازی 20 میلیون تومان و برای مسکن روستایی در بافت روستا 18 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و با تفاهم نامه‌ای که با بانک مهر داشتیم به عنوان متمم, مبلغ 5 تا 8 میلیون تومان با کارمزد 2 تا 3 درصد پرداخت می‌شود.

زمانی نژاد تصریح کرد: بانک‌ها در خصوص ضمانت‌نامه سخت‌گیری نکنند, اگر بانک‌ها همان‌طور که دولت نیز در نظر دارد,  از ضمانت زنجیره‌ای استقبال کنند, فرایند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: یک‌هزار و 50 روستا در استان گلستان وجود دارد که 968 روستا بالای 20 خانوار هستند و برای آنها طرح تهیه شده و به تصویب رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: طرح هادی ساماندهی کالبد روستاست و اگر بخواهد کاری در روستا انجام شود مبنا و بستر آن طرح هادی است.

وی تصریح کرد: مسکن روستایی یکی از فعالیت‌های اصلی بنیاد مسکن است و قرار است سالانه 200 هزار مسکن روستایی در کشور به شیوه فنی نوسازی و مقاوم سازی شوند که سهم استان گلستان 6 تا 7 هزار واحد مسکونی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار