مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: ما کمبود کتابخوان داریم، فضای فیزیکی مطالعه در استان گلستان کم نیست.

کمبود کتابخوان در گلستان

به گزارش گلستان 24؛ حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‎های عمومی استان گلستان با تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: 640 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان گلستان فعالیت دارند بسیاری از روستاهای دوردست نیز از مواهب کانون‎های فرهنگی هنری مساجد بهره‎مند می‎شوند ما کمبود کتابخوان داریم، فضای فیزیکی مطالعه در استان گلستان کم نیست.

وی با بیان اینکه کاستی‎هایی در حوزه فرهنگ مطالعه وجود دارد که باید برطرف شود، تصریح کرد: برای رفع کاستی‎های بخش کتابخانه‎های عمومی استان گلستان باید اتفاقات نرم‎افزاری بیفتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص تعطیلی کتابخانه‎های عمومی در شهرستان گنبدکاووس افزود: خوب بود که دو طرف دعوی این مسئله یعنی مدیر کتابخانه‎های عمومی و امام جمعه گنبدکاووس در این جلسه حضور داشتند تا موضوع به سرانجام قابل دفاعی برسد.

فضیلت بیان کرد: باید تلاش شود تا موانع تعطیلی کتابخانه‎های عمومی در گنبدکاووس برطرف و هر چه زودتر احیا شود تا مخاطبان از فضا و امکانات مطالعاتی بهره‎مند شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان نیز در این جلسه گفت: از سال 1393 تمام تمرکز خودمان را بر این مهم گذاشتیم که اعتبارات را به کتابخانه‎هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند اختصاص دهیم.

حسین پیش‎قدم از مسوولان انجمن کتابخانه‎های عمومی استان خواست تا در خصوص دریافت نیم‎درصد در حوزه کتاب مخصوصا شهرداری‎ها گزارش عملکرد داده شود و گفت: در مدت سه سال چه میزان از این اعتبارات داده شد، در حقیقت اگر شهرداری‎ها در این زمینه به وظایف خود عمل کنند مشکلات این حوزه برطرف می‎شود.

وی بیان کرد: اگر مصوب شود از محل اعتبارات عمرانی تخصیص نیم درصد صورت بگیرد طی مدت چهار سال بهترین فضای کتابخانه‎ای در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان ابراز امیدواری کرد هر کتابخانه عمومی مرکزی در استان ایجاد شود ما این آمادگی را داریم در زمینه ساخت یا تجهیزات اقدام و حمایت کنیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار