طرح مصلحین، طرح شناسایی حکمین قرآنی خانواده های ایرانی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان برگزار می شود.

اجرای طرح حکمین قرآنی خانواده های ایرانی در راستای کاهش ناهنجاری ها و دعاوی حوزه خانواده

به گزارش گلستان 24؛ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان طرح مصلحین را به منظور شناسایی حکمین قرآنی خانواده های ایرانی به صورت افتخاری و با هدف ایجاد صلح و سازش در بین اقوام و خویشاوندان برگزار می کند.

 

افرادی که دارای حداقل 45 سال سن، حسن خلق و معتمد خانواده، عدم سوء پیشینه به ویژه در مسائل منجر به طلاق، مومن و متعهد به شعائر اسلامی و متاهل و دارای فرزند باشند می توانند در این طرح شرکت کنند.

 

به گفته قاسمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان طرح حکمین قرآنی خانواده های ایرانی در راستای کاهش ناهنجاری ها و دعاوی حوزه خانواده شامل؛ طلاق توافقی، مطالبه نفقه، مطالبه مهریه، طلاق به درخواست زوج و زوجه و غیره اجرا می شود.

 

وی با اشاره به افزایش پرونده های طلاق در سال 96 نسبت به سال 95، افزود: در طرح حکمین قرآنی شهر علی آباد کتول به عنوان پایلوت به منظور اجرای آزمایشی مدل انتخاب شده است.

 

قاسمی اظهارداشت: در این طرح با استناد به آیات، روایات و احکام، عده ای بزرگان و ریش سفیدان خانواده ها تحت آموزش قرار می گیرند تا در زمان بروز اختلافات و مناقشات خانوادگی، قبل از هر گونه درگیری و مراجعه به دادگاه نسبت به حل و فصل، میانجیگری کنند.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار