گلستان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم شد و پیروان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در گرگان

به گزارش گلستان24؛مراسم اجتماع عاشورای حسینی همزمان با دیگر نقاط کشور درگرگان، مرکز گلستان از ساعت ۹ صبح یکشنبه برگزار شد. نظیر این مراسم سوگواری در همه مناطق شهری و روستایی گلستان با حضور گسترده مشتاقان خاندان عصمت و طهارت (ع) برپا شد.
این مراسم معنوی با حضور هیئات مذهبی، مردم ولایی و انقلابی در خیابان چهارراه میدان گرگان برگزارشد. تلاوت قرآن کریم، زیارت عاشورا و تواشیح از برنامه هایی بود که در این مراسم اجرا شد. «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یازینب (س)» و «لبیک یا ابوالفضل(ع)» از شعارهایی بود که مردم در این اجتماع سر دادند و اعلام کردند که همچنان ادامه دهنده راه سرور و سالار شهیدان هستند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در گرگان
همچنین نماز ظهر عاشورا در گرگان با حضور عزاداران حسینی به امامت آیت الله « نورمفیدی» در خیابان امام خمینی (ره) چهارراه میدان اقامه شد.
تعداد زیادی از عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)، هیات‌‌های مذهبی و مردم متدین در این مراسم باشکوه و پرفیض شرکت کردند.

15 بقعه متبرکه استان میزبان نمازگزاران
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم از برگزاری نماز ظهر عاشورای حسینی در 15 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «سیف‌الله سهرابی» اظهار کرد: د راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش، از ابتدای محرم سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور 70 روحانی در بیش از 63 بقعه متبرکه و امامزاده با برپایی 40 خیمه معرفت و صدها مراسم سوگواری و عزاداری برگزار شد.
وی، سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مقتل‌خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، تعزیه و مرثیه سرایی را از ویژه برنامه های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی اعلام کرد و افزود: در این زمینه یکی از ویژه‌برنامه‌های مهم بصیرت عاشورایی، مراسم ایام تاسوعا و عاشورا بود که در این ایام حزن و اندوه با هماهنگی انجام شد. مراسم سوگواری در امامزادگان و بقاع متبرکه با مقتل‌خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت برپا شد.
مدیرکل اوقاف استان، یکی دیگر از برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزاری «شام غریبان» در امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: برگزاری جلسات ختم قرآن و برپایی نمایشگاه چراغ هدایت در 10 امامزاده و بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در ایام تاسوعا و عاشورا بود.

/ همشهری

ارسال نظر

آخرین اخبار