معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان:

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان با اشاره به وظابف ذاتی مرزبانی ناجا، گفت: استیفای حقوق مرزنشینان وظیفه مرزبانی است.

عدم خروج و یا ورود غیرمجاز افراد از مرزهای استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حسین لیاقی ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس، با اشاره به نزدیک شدن به هفته ناجا و گرامیداشت رشادت‌ها و سلحشوری پرسنلِ جان بر کف آن، اظهار کرد: هفته ناجا بستری است تا مردم نسبت به عملکرد ناجا و رشادت‌های فرزندانشان در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی مطلع شده و با برنامه‌های این نهاد انقلابی و فداکار در کشور بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه هنگ مرزی اترک که در گنبدکاووس واقع شده، به عنوان نماد مرزبانی گلستان و پیشانی فعالیت‌های ما در سطح منطقه درخشان و پرفروغ ظاهر شده است، افزود: همه همکاران ما در سطح استان گلستان و در ستاد مرکزی فرماندهی مرزبانی ناجا در تهران نسبت به فعالیت‌های مجدانه و مبتکرانه هنگ مرزی اترک ابراز رضایت و خرسندی کرده‌اند و به آن افتخار می‌کنند.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان با تاکید بر اینکه هر نهاد و دستگاهی در کشور که به دنبال موفقیت و پیشرفت است باید با رسانه‌ها و مطبوعات تعامل خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در قرن 21 مخاطبین همه نهادها از دریچه رسانه‌ها آنها را قضاوت کرده و بر عملکرد آنها نظارت می کنند.

لیاقی با اشاره به اینکه در سطح استان گلستان تعامل مثبت مرزبانی با رسانه‌ها در حد بسیار مطلوبی برقرار شده است، ادامه داد: این تعامل مثبت می‌توا ند ضمن اطلاع رسانی دقیق و به هنگام در حوزه کاری مرزبانی، به افزایش اعتماد مردم به مرزبانی، افزایش ضریب امنیت منطقه و بالا رفتن درصد موفقیت ما در اجرای ماموریت‌های محوله کمک کند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی مرزبانی ناجا استیفای حقوق مرزنشینان از دستگاه‌ها و نهادای مختلف است، تصریح کرد: ما به عنوان پل واسط میان مردم و مسوولان پیگیر مشکلات مردم از سوی نهادها و ادارات مختلف خواهیم بود و همه تحلیل‌ها و نظرات تخصصی خود را به همراه پیشنهادات و انتقادات مردم برای تصمیم‌گیری نهایی و کلان به ادارت و نهادها منتقل می‌کنیم.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان بیکاری، کم آبی و عدم حضور مرتب مسوولان در مناطق مرزی را به عنوان دغدغه‌های بزرگ مردم مرزنشین استان گلستان عنوان کرد و گفت: امروز آنچه بیش از همه موجب بروز مشکلات مختلف در نقاط مرزی از جمله مهاجرت، بروز آسیب‌های اجتماعی و بی‌ثباتی سکونتی شده است بیکاری میان مردم به ویژه جوانان مرزنشین است.

لیاقی با بیان اینکه به علت عدم وجود آب کافی و کاهش شدید منابع آن در مرزهای گلستان چه در بخش مسکونی و چه در بخش کشاورزی مردم در انجام کار کشاورزی و آب محور نیز عاجز مانده‌اند، اضافه کرد: به نظر ما حمایت از کسب و کارهای خانگی و ایجاد کارگاه‌های زودبازده در حوزه صنایع دستی و فرهنگی به ویژه قوم ترکمن می‌تواند کمک بسیار خوبی به حل مشکلات کند.

وی با اشاره به فعالیت مرزبانی استان گلستان در حوزه بهداشت و سلامت عمومی جامعه نیز تاکید کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و در طرح‌های درمانی و بهداشتی مشترک در حوزه مبارزه با بیماری‌ها به ویژه بیماری سالک اقدامات بسیار بزرگی را صورت داده‌ایم که باید از زحمات معاونت بهداشت و درمان مرزبانی استان گلستان نیز تشکر کرد.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان با ابراز رضایت از قانون‌مداری و توجه مردم به هشدارها و تذکرات مرزبانی در مناطق مرزی استان گلستان، خاطرنشان کرد: الحمدالله مورد خاصی مبنی بر خروج و یا ورود غیرمجاز افراد از مرزهای استان گلستان مشاهده و گزارش نشده است، افزود: قانونِ بسته کشور ترکمنستان و مجازات‌های سنگین در این حوزه نیز به این عدم ورود و خروج غیرقانونی کمک کرده است.

لیاقی از برگزاری آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت فصلی و سالیانه در مناطق مرزی خبر داد و تاکید کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رویکرد و اولویت‌های کشور مرزبانی استان گلستان تلاش کرده است با تمام قوا و با حساسیت بالایی اقدامات خود را ساماندهی کند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار