صیاد گلستانی فک خزری را که به تورش افتاده بود را به گروه امداد و نجات فک خزری تحویل داد.

فک خزری از تور صیاد گلستانی نجات یافت

به گزارش گلستان 24؛شیرازی نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ های آبی هلند در ایران (CSRRC)در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ گفت: پس از تیمار و نمونه برداری ، این فک پس از 24 ساعت در پهنه آبی خزر رها سازی شد .


وی افزود: فُک خزری تنها گونه پستاندار خزر است که جمعیت آن بدلیل صید بی رویه در حوزه برخی کشورهای حاشیه دریا سیر نزولی داشته است و گونه کم نظیر از حیات وحش دریای خزرکه بدنش میزان آلودگی دریا را نشان می دهد.

  نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ های آبی هلند در ایران گفت: این فُک خزری نر سنی بین 3 تا 4 سال داشت که در تور صیادان شرکت های زیر مجموعه ماهیان خاویاری گلستان در نزدیکی مرز آبی ایران و ترکمنستان گرفتار شده بود.

شیرازی با تشکر از همراهی صیادان گلستان ادامه داد : پس از نمونه برداری و بیومتری و البته معاینات و درمان های ضد انگلی این فک در پهنه آبی خزر رها شد.

گروه امداد و نجات فک خزر در سال 1389 با کمک مرکز تحقیقاتی و درمانی سگ دریایی در کشور هلند و با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست ایران شروع به کار کرد.

رهایی فک های آسیب دیده و گرفتار در تورهای صیادی، تیمارداری، ثبت اطلاعات مربوط به فک های یافت شده، نمونه برداری از حیوانات زنده و جمع آوری نمونه های بافتی از لاشه های کشف شده با هدف کنترل سلامت زیستی اکوسیستم خزر از فعالیت های این گروه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار