رئیس پلیس فتا گلستان خبر داد

رئیس پلیس فتا گلستان از کاهش وقوع جرائم اینترنتی در سنین پایین و در گلستان خبر داد.

کودکان و نوجوانان،‌ هدف خوبی برای متهمان اینترنتی محسوب می‎شوند

به گزارش گلستان24؛وحید صاحبکاران صبح امروز در جمع خبرنگاران استان در خصوص آسیب‎های اجتماعی در فضای مجازی اظهار کرد: مهمترین قشری که از کاربران اینترنتی آسیب‎پذیر هستند شامل کودکان و نوجوانان می‎باشد، از آنجایی که این قشر بی‎تجربه و آسیب‎پذیر هستند هدف خوبی برای متهمان اینترنتی محسوب می‎شوند.

وی تصریح کرد: مهمترین عواملی که به سبب آن می‎توان تأثیر مثبت و منفی سیستم یارانه‎ای را سنجید مدت زمانی است که کودک و نوجوان از این فضا استفاده می‎کند، اگر استفاده زیاد و کنترل نشده از یارانه و تلفن همراه انجام شود موجب بروز یکسری مشکلات از جمله افسردگی، انزوا، افزایش وزن و گوشه گیری در کودک و نوجوان خواهد شد.

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: از سویی یکسری آسیب‎های روانی و روحی از قبل استفاده زیاد از اینترنت و تجهیزات روز برای نوجوان اتفاق خواهد افتاد که از آن جمله می‎توان به بلوغ زودرس، بروز رفتار عصبی، تپش قلب، بی‌اشتهایی، عدم تمایل به واجبات دینی، اعتیاد به تلفن همراه و افت تحصیلی اشاره کرد.

صاحبکاران با بیان اینکه در بحث بازی‎های یارانه‎ای باید خانواده‎ها مراقب باشند که چه بازی برای فرزندان خود تهیه می‎کنند افزود: ممکن است بچه‎ها یکسری بازی‎هایی را دانلود کنند که هیچ تناسبی با سن و میزان درک و فهم فرزندان نداشته باشد و خانواده‌ها از این موضوع اطلاع نداشته باشند بنابراین حتمأ بازی‎های یارانه‎ای از سایت‎هایی که نماد الکترونیک دارند استفاده شود تا کمترین آسیب به فرزندان وارد شود.

وی در رابطه با اقدامات پلیس فتا در خصوص پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در فضای مجازی گفت: در سال گذشته طرح تقسیم کار استانی برای کنترل آسیب‎ها انجام شد که دبیرش پلیس فتا بود در این رابطه برای بیش از 25 دستگاه دولتی و سازمان مردم نهاد کارگاههای آموزشی برگزار شد و یکسری وظایف تعریف شده برای آنها ارائه شد.

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری نیز 36 هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در حوزه‎های مختلف که بیشتر در مدارس بود برگزار شد در واقع کارشناسان با حضور در مدارس آموزش‎های لازم را برای دانش آموزان ارائه می‎دادند.

صاحبکاران خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و ارسال هشدارهای پیشگیرانه در شبکه‎های اجتماعی، سایت‎ها و نشریات نیز از جمله اقدامات پلیس فتا در خصوص افزایش سواد رسانه‎ای بین آحاد مردم محسوب می‎شود که این امر موجب کاهش وقوع جرایم و آسیب‎ها در سنین پایین شده است.

وی ابراز کرد: طی سال‎های گذشته با آموزش و آگاهی به نوجوانان سن وقوع جرایم اینترنتی در استان کاهش یافته است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار