رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‎های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش گلستان خبر داد

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‎های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش گلستان خبر داد

توزیع 4هزار جلد کتاب در حوزه آسیب‎های اجتماعی در مدارس گلستان

به گزارش گلستان24؛عباس مظفری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: فضای مجازی از جمله  موضوعات جذاب برای همه کودکان و نوجوانان محسوب می‎شود بنابراین مأموریت آموزش و پرورش به آگاه‌سازی دانش آموزان در رابطه با فرصت‎ها و آسیب‎های فضای مجازی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: به منظور آگاه‌سازی دانش آموزان از فضای مجازی کتاب سواد رسانه‎ای در پایه دهم تدریس می‎شود تا به دانش آموزان آموزش‎های لازم در خصوص چگونگی استفاده سالم از فضای مجازی ارائه شود.

*توزیع 4هزار جلد کتاب در حوزه آسیب‎های اجتماعی در مدارس گلستان/ آموزش والدین، الویت اول آموزش و پرورش

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‎های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر کتاب سواد رسانه‎ای حدود 4 هزار جلد کتاب در حوزه آسیب‎های اجتماعی برای مدارس استان ارسال و معلمان نیز برای آموزش این کتاب مجهز شده‎اند.

مظفری با بیان اینکه از سال گذشته آموزش والدین در خصوص آسیب‎های فضای مجازی جزو الویت یک اداره آموزش و پرورش قرار گرفته است، افزود: ضرورتأ آموزش و آگاهی موجب نمی‎شود افرد اشتباه نکند بلکه باید به شناخت هم برسیم در واقع علاوه بر آنکه باید توجه ویژه به آموزش و آگاهی داشته باشیم باید فکری هم برای اینترنت رایگان از ساعت 12 شب داشته باشیم و ببینیم چه کسانی در این بازه زمانی از این فضاها استفاده می‎کنند.

وی اذعان کرد: افراد در سنین نوجوانی ریسک‌پذیری بالایی دارند و متوجه نمی‎شوند چه خطراتی در فضای مجازی آنها را تهدید می‎کند بنابراین علاوه بر  آموزش نباید اجازه دهیم فرزندان از ساعت 12 شب تا صبح به طور رایگان از اینترنت استفاده کنند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار