مدیر کانون فرهنگی هنری فلق مسجد جامع مینودشت :

مدیر کانون فرهنگی هنری فلق مسجد جامع مینودشت گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مانند چراغ پر فروغ، راه را برای کانونها مشخص کرد وغالب بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اخلاق خوش و بروز بودن و اتحاد در مساجد بود.

عدم همبستگی بین کانونهای شهرستان ها از نقاط ضعف کانونهاست

به گزارش گلستان24،سید عباس هاشمی، مدیر کانون فرهنگی هنری فلق مسجد جامع مینودشت همزمان با 19 مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد با اشاره نقش کانون های مساجد در جذب جوانان به مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: باتوجه به اینکه مدیران کانونهای مساجد فی سبیل الله و به طور خودجوش این مهم را قبول کرده اند و اغلب از ساعات زندگی خود صرف این کار می کنند و در قید و بند ساعت و حق الزحمه و...نیستند با شور و شعف بیشتر و با کمک جوانان و نوجوانان جذب می کنند و از طرفی مباحث هنری در کنار مسجد بسیار می تواند جذاب و اثرگذار باشد.

 

وی با اشاره به تلاش کانون در راستای تحقق بیانات رهبری، افزود: فرمایش معظم له مانند چراغ پر فروغ، راه را برای کانونها مشخص کرد وغالب بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اخلاق خوش و بروز بودن و اتحاد در مساجد بود که این کانون مطابق این اصل برنامه های خود را تنظیم کرده است والحمدلله نتایج خوبی را به همراه داشته است.

 

هاشمی از نقاط قوت کانونها را وابسته نکردن کانونها به پرداخت هزینه های ثابت و اداره شدن با کمک های مردمی بیان کرد و اظهارداشت: از نقاط مثبت دیگر می توان اختیارات زیاد مدیران کانونها در تعیین چارت را نام برد چون با این اختیارات مدیران می توانند به روزتر برنامه ها و مسئولان داخلی را تعییین کنند واز ساختار اجباری که موجب رکود کار است اجتناب کنند.

 

وی تصریح کرد: نقطه مثبت دیگر کانونها حضور نوجوانان در اقامه نماز جماعت در مساجد است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فلق مسجد جامع مینودشت ادامه داد: از نقاط ضعف کانونها عدم همبستگی بین کانونهای شهرستان ها است و باید در هر شهرستان حداقل یکی از کانونها با نظر استان مربوطه به هماهنگی و تالیف قلوب بپردازد.

 

وی افزود: از نقاط ضعف دیگر متاسفانه بارها بیان شده عدم عضویت کانونها در هیئت امناهای مساجد است که متاسفانه بیشتر وقت مدیران کانونها بجای کار فرهنگی، صرف رایزنی و بعضا بحث های بی مورد با افراد مسن که تکیه برمسندی بنام هیئت امنا زده اند و تقریبا مسجد را تصاحب فکری  کرده اند می شود.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بسیج و کانونهای مساجد دو بال پرواز هستند و اهدافشان یکی است، یکی از مهمترین راههای پیشنهادی پرورش حس اعتماد به همدیگر است و متاسفانه تعداد محدودی از مسئولان پایگاهها دچار خود برتربینی شده اند که مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان بسیج سال95 این تذکر را صراحتا بیان فرمودند.

 

وی افزود: این آفت کار فرهنگی است البته فداکاری و دلسوزی اغلب پایگاه ها را نباید نادیده گرفت دومین راه تقویت اینها از خودگذشتگی است که بدانیم ماموریت همه ما کادرسازی انقلابی و حماسی و اسلامی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار