در نخستین ماه پاییز

تالابهای بین المللی آلاگل، آلما گل، آجی گل و گمیشان میزبان پرندگان مهاجر هستند.

نخستین گروه از پرندگان  مهاجر در  تالاب های گلستان فرود آمدند

نخستین گروه از پرندگان  مهاجر در  تالاب های گلستان فرود آمدند.

به گزارش گلستان24، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت :  تا کنون  دو گونه چنگر و خوتکا بعنوان پیش قراولان میهمانان زمستانه وارد تالاب های گلستان  شده اند.

امیرعبدوس گفت : در روزهای  آینده  گونه های مهاجر دیگری نظیر اردک سرسفید، اردک بلوطی،‌ قو، غاز، باکلان، کشیم ها،‌ پرستوهای دریایی ، سلیم ها  و کاکائی ها  با پیمودن هزاران کیلومتر  میمهان  گلستان می شوند.

مدیر کل محیط زیست گلستان گفت : برخی از پرندگان زمستان را در تالاب ها و خلیج گرگان می گذرانند وتعدادی از آنها نیز پس از استراحتی کوتاه در گلستان به مناطق جنوبی می روند.

 عبدوس  یاد آور شد :  گلستان میزبان حدود 304 گونه پرنده است که از این تعداد 102 گونه بومی استان و 97 گونه زمستان گذران و تعداد 19 گونه مهاجرعبوری و اتفاقی ،  در زمستان دیده و ثبت شده اند.

 عبدوس افزود: تالابهای بین المللی آلاگل، آلما گل، آجی گل و گمیشان با دارا بودن پوشش گیاهی متنوع بستر مناسبی برای تغذیه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی است .

امیر عبدوس گفت : علف شور ، جارو ترکمنی، سلمه ی سفید، گز شاهی، خار شتر، یولاف وحشی از گیاهان حاشیه تالاب ،  نی، جگن و  لویی از گیاهان بن در آب و بومادران و گوشاب از گونه های گیاهی  غوطه ور در آب تالاب های گلستان  هستند  .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار