مسئول مرکز درمانی تحقیقاتی فُک خزر:

مسئول مرکز درمانی تحقیقاتی فُک خزر در ایران با بیان اینکه یک فک خزری ماده با همکاری ماهیگیران و مدیریت امور ماهیان خاویاری گلستان نجات یافت، از رهاسازی «مارال خانم» خبر داد.

«مارال خانم» رهاسازی شد/فک ماده سالم بود

به گزارش گلستان 24 ، امیر صیاد شیرازی اظهار کرد: با آغاز فصل صید ماهیان خاویاری در گلستان سومین فک خزری روز شنبه در تور ماهیگیران گلستانی گرفتار شد.

وی افزود: این فک خزری یک فک نابالغ حدود چهار ساله بود که حدود ساعت ۱۰.۵ روز گذشته در ایستگاه میانقلعه واقع در میانکاله در تور ماهیان خاویاری گرفتار شده بود.

مسئول مرکز درمانی تحقیقاتی فُک خزر در ایران «لنی هارت» مسئول مرکز درمانی تحقیقاتی فُک خزر در ایران «لنی هارت» با بیان اینکه همه ماهیگیران ماهیان خاویاری در گلستان می دانند با فک ها باید چگونه برخورد کنند، ادامه داد: ماهیگیران عزیز بلافاصله پس از ملاحظه این حیوان، آن را نجات داده و به مرکز درمانی فک خزری انتقال دادند.

وی با یادآوری اینکه ماهیگیران خودشان اسم این فک ماده را «مارال» گذاشتند، اضافه کرد: بعد از معاینات و ثبت اطلاعات لازم وقتی از سلامت «مارال» مطمئن شدیم و پلاک گذاری انجام شد، عصر شنبه «مارال خانم» در میانکاله رهاسازی شد.

صیادشیرازی با یادآوری اینکه در سال گذشته ۱۶ فک با همکاری ماهیگیران و مجموعه ماهیان خاویاری گلستان نجات پیدا کرده و به دریا برگشتند، تصریح کرد: هرساله به دنبال شروع فصل صید ماهی از مهرماه فک ها به دنبال ماهی ها به سواحل ایران نزدیک می شوند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت امور ماهیان خاویاری تاکنون بیشترین کمک ها را به مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری کرده است، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت امور ماهیان خاویاری گلستان مانند همیشه سنگ تمام گذاشت و هم در نجات و هم رهاسازی «مارال» به ما کمک کردند که همین جا از آن ها تشکر می کنم.


منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار