معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: بیش از ۴۵ درصد از تصادفات به موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده اختصاص دارد.

 همراه داشتن زنجیرچرخ برای رانندگان الزامی است/ دو سوم راه های روستایی گلستان برف‌گیر است

به گزارش گلستان 24 ، عادل مصدقی در گرگان اظهار کرد: بیش از ۴۵ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه رعایت سرعت مطمئنه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: رانندگان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

*بیش از ۴۵ درصد تصادفات به موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده اختصاص دارد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ابراز کرد: رانندگان در مناطقی که حالت مسکونی و همچنین روستاها و حاشیه شهرها باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

مصدقی خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان گلستان موضوع موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده جزو مواردی هستند که بیش از ۴۵ لغایت ۵۰ درصد تصادفات را به خودشان اختصاص دادند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید به موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده توجه ویژه‌ای داشته باشند، اذعان کرد: با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم رانندگان باید لوازم سرمایشی، مقداری آذوقه و زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: هنگامی که برف زودهنگام در سطح استان گلستان به وقوع پیوست از آن زمان پلیس راه و اداره حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان اعلام کرد به همراه داشتن زنجیرچرخ برای رانندگان الزامی است زیرا دوسوم راه‌های روستایی، مناطق روستایی استان گلستان برف گیر و صعب‌العبور هستند بویژه در حاشیه جنوبی استان گلستان شاهد تردد اتومبیل‌ها هستیم و به همراه داشتن زنجیرچرخ برای رانندگان الزامی است.

توصیه-هایی-برای-رانندگی-در-برف-و-باران

مصدقی بیان کرد: رانندگان قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنند باید از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند و مطمئن باشند که برف پاک‌کن ماشین درست کار می‌کند و از درست بودن چراغ‌ها و بخاری خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه مسافران قبل از رانندگی از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند، یادآور شد: مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان به صورت شبانه روز در این مرکز فعالیت می‌کنند و رانندگان برای کسب آخرین وضعیت استان گلستان می توانند با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

 معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ابراز کرد: رانندگان برای اینکه یک سفر ایمن را تجربه کنند باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند.

مصدقی داشتن صبر و گذشت در رانندگی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: داشتن صبر و گذشت در رانندگی بسیار حائز اهمیت است و توصیه می‌کنم که رانندگان در حین رانندگی صبر به خرج بدهند و هر یک ربع ساعت توقف کوتاهی داشته باشند تا با آرامش بیشتری رانندگی کنند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار