استاندار سابق گلستان:

استاندار سابق گلستان با بیان اینکه اسناد بالادستی استان در ۶ جلد و عنوان تهیه کردیم، گفت: ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی به گلستان اختصاص یافت که ۱۲۷ درصد افزایش داشته است.

استاندار، رئیس جمهور استان است و باید برای استان تلاش کند

به گزارش گلستان24؛ حسن صادقلو ظهر امروز در جلسه شورای اداری و تکریم و معارفه استاندار گلستان به تقدیر مقام معظم رهبری از فرماندار فقید بندرترکمن  شهیده نازقلیچی اشاره کرد و اظهار داشت: همگرایی و وحدت در استان گلستان به واسطه وجود نماینده ولی فقیه استان گلستان است.

استاندار گلستان به امنیت کشور اشاره کرد و ادامه داد: پشتیبانی وزیر کشور به ویژه از استانداران و شهرستان‌ها منجر به شکل‌گیری ثبات و امنیت کشور شد.

صادقلو افزود: این جلسه به جای تکریم من تکریم همه مدیران استان گلستان بود چرا که همه این توفیقات که محقق شد به واسطه زحمات شما مدیران بود و از شورای تامین که با وجود بسیاری از تلاطم‌ها هیچ مشکل امنیتی نداشتیم، قدردانی می‌کنم.

استاندار گلستان ضمن تبریک به استاندار جدید افزود: اگر فردی نیز به دنبال گزینه بومی برای استان بود باید توجه داشته باشد که بیان بومی و غیربومی مشکلی را در حال حاضر حل نمی‌کند و باید به تداوم برنامه‌ها فکر کنیم.

صادقلو با بیان اینکه استاندار گلستان امانت‌دار نظام است، افزود: استاندار، رئیس جمهور استان است و باید خود را تراز کنیم تا برای استان تلاش کنیم.

وی به تقوای خبری تاکید کرد و افزود: اگر حاشیه‌ای اتفاق بیفتد استاندار مجبور به صرف انرژی است و به جای منابعی ملی و توسعه استان به موضوعات دیگر فکر می‌کند و ما هیچ گاه از مطالبات استان کوتاهی نکردیم و معاون اول و وزرای زیادی به گلستان تشریف آوردند و ملاقات زیادی داشتیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه اسناد بالادستی استان در 6 جلد و عنوان تهیه کردیم، افزود: مطالبات زیادی از استانداردی وجود دارد و گاهی اوقات این مطالبات در چارچوب نیست و همه مطالبات به استانداری ختم می‌شود.

صادقلو تاکید کرد: 121 پروژه تفاهمات داشتیم که همه اینها اتفاق افتاده و 6 عنوان تصمیمات سفر استانی رئیس جمهور بوده است و در حوزه منطقه آزاد 3 مرحله لایحه به مجلس ارسال کردیم و امروز نتایج نهایی را از نمایندگان مجلس می‌گیریم.

استاندار گلستان افزود: سد زرین گل به اتمام رسیده و سد قره‌چای در مطالعات به اتمام رسیده و در مرحله نهایی اجرا است، سد نرماب را کمتر از 17 درصد تحویل گرفتیم و امروز بالغ بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صادقلو با بیان اینکه کلیات طرح جزیره آشوراده به اتمام رسیده، گفت: در حوزه راه‌آهن اختلافی با آستان قدس به وجود آمد و دادگاهش به اتمام رسید و در حال حاضر در شرایط دوباره با فایناسور این طرح که آستان قدس است، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 690 میلیارد تومان یعنی 127 درصد در اعتبارات تملک دارایی افزایش داشتیم، افزود: توانستیم نرخ بیکاری در استان را از 13.7 در سال 1393 به 11.6 درصد رساندیم که به علت افزایش نرخ مشارکت به 12.7 درصد رسیده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه 24 درصد کاهش نرخ تورم براساس ثبت آمار شهری داریم، افزود: در اقتصاد مقاومتی رتبه هفتم و تسهیلات رتبه ششم را در کشور به خود اختصاص دادیم.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار