قهرمان گنبدی کاراته جهان:

قهرمان گنبدی کاراته جهان با اشاره به لزوم توجه به ورزش کاراته در گنبدکاووس، گفت: در صورت حمایت می‌توانم نخستین المپیکی گنبدکاووس در ورزش‌های انفرادی باشم.

می‌تو‌انم نخستین المپیکی گلستان در رشته‌های انفرادی باشم/ مطالبه ما ساخت خانه کاراته گنبدکاووس است

به گزارش گلستان 24 ، علیرضا هاشم‌زاده صبح امروز در نشست مشترک ورزشکاران و قهرمانان ورزشی شهرستان گنبدکاووس با معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان که در قالب کمیته ورزشی شورای مشورتی جوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود چهار سال است به صورت پیوسته عضو تیم ملی ایران بوده و در اردوی این تیم شرکت می‌کند، اظهار کرد: دو مدال طلا از مسابقات بین‌المللی ترکیه، کسب مقام قهرمانی مسابقات جهانی آفریقا و مدال طلای مسابقات آسیایی ماکائو به همراه تیم ملی تنها بخشی از عناوین و مدال‌هایی است که در سال‌های اخیر در رشته کاراته به دست آورده‌ام.

وی با بیان اینکه 17 آبان ماه سال جاری نیز به مسابقات بین‌المللی بلژیک اعزام خواهم شد، افزود: کاراته گنبدکاووس در سطح کشور جایگاه ویژه و شناخته شده‌ای دارد و این درحالی است که در گنبدکاووس آن قدر که شایسته کاراته است توجهی به این رشته نمی‌شود.

قهرمان گنبدی کاراته جهان با تاکید بر اینکه ورزش گنبدکاووس فقط والیبال و سوارکاری نیست، خاطرنشان کرد: امروز گنبدکاووس نیازمند یک خانه کاراته است زیرا امثال بنده برای کسب سهمیه المپیک و حضور مستمر در تیم ملی نیازمند روزی چهار الی پنج ساعت تمرین اختصاصی هستیم.

قهرمان گنبدی کاراته جهان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم که در سطح اول کاراته کشور باقی بمانیم نیاز به امکانات مناسب و تمرینات پرفشار داریم، ادامه داد: از سال 2020 میلادی رشته کاراته به مسابقات المپیک توکیوی ژاپن اضافه خواهد شد و بنده در صورت کسب سهمیه المپیک تنها نماینده رشته‌های انفرادی گنبدکاووس در این مسابقات خواهم بود.

هاشم‌زاده کسب سهیمه المپیک را منوط به شرکت در مسابقات بین‌المللی و کسب امتیازات لازم در چندین دوره مسابقات دانست و گفت: فدراسیون توان مالی اعزام همه 20 نفر اعضای تیم ملی در وزن‌های مختلف را ندارد و ما باید به صورت شخصی با پرداخت هزینه اعزام به مسابقات برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید در طی سال حداقل پنج الی 10 مسابقه بین‌المللی شرکت کنیم تا به حد لازم امتیازات شرکت در المپیک برسیم، تصریح کرد: در این بخش نیازمند حمایت‌های مالی مسوولان محترم ورزش و سایر مسوولان شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان هستیم.

قهرمان گنبدی کاراته جهان با تاکید بر اینکه امروزه همه کشورهای دنیا حتی آن‌هایی که هیچ وقت نامی در ورزش نداشته‌اند در حال سرمایه‌گذاری برای کسب مدال در مسابقات بین‌المللی و آسیایی هستند، اضافه کرد: هرچند استعداد ورزشکاران ایرانی در دنیا بی‌نمونه و بی‌نظیر است اما اگر در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری لازم را نداشته باشیم و به فکر رونق امکانات و تجهیزات نباشیم قطعا در سال‌های آتی قافیه را به رقبای نه چندان توانمند خود خواهیم باخت.

انتهای پیام/


منبع :فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار