رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان گفت: بیش از 95 درصد مزارع آبی در استان گلستان به صورت کاملا کشت مکانیزه انجام می‌شود.

87 درصد از اراضی دیم گلستان کشت مکانیزه انجام می شود

به گزارش گلستان24؛عید محمد فاروقی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: کشت بیش از 95 درصد مزارع آبی استان گلستان به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

وی استان گلستان را سومین استان برتر از لحاظ برخوردار ودن کارنده‌ها در کشور دانست و تصریح کرد: استان گلستان بعد از استان کردستان و خوزستان سومین استان کشور به لحاظ دارا بودن کارنده ها است.

*بیش از 95 درصد مزارع آبی گلستان کشت مکانیزه انجام می شود/ کشت مکانیزه در87 درصد از اراضی دیم گلستان

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان ابراز کرد: کشت بیش از 95 درصد مزارع آبی و قریب به 87 درصد از اراضی دیم در استان گلستان به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

فاروقی با بیان اینکه استان گلستان جزو سه استان برتر کشور در زمینه کشت مکانیزه محصولات پاییزه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان گلستان از نظر استفاده از کشت مکانیزه از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

وی تصریح کرد: به کشاورزانی که کشت مکانیزه را در اراضی خود انجام می‌دهند توصیه می‌کنم که سرویس لازم را فراموش نکنند و اگر فراموش کردند نسبت به سرویس کارنده‌ها اقدام کنند و در زمینه تامین بستر سعی کنند از ماشین‌های چندمنظوره حفاظتی استفاده کنند.

*کشاورزان میزان بذر مصرفی خود را بر اساس توصیه محققین و کارشناسان انجام دهند

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: کشاورزان میزان بذر مصرفی خود را بر اساس توصیه محققان و کارشناسان انجام دهند با توجه به اینکه در سال جاری بارندگی خوبی را در سطح استان گلستان داشتیم در نتیجه رطوبت کافی برای جوانه زدن بذر وجود دارد زیرا ریزش بذر در اراضی باعث افزایش تراکم گیاه خواهد شد و همچنین افزایش بیماری را در اراضی شاهد خواهیم بود.

فاروقی بیان کرد: با تهیه بستر مناسب کاشت، رعایت تاریخ کاشت، عمق و تراکم کشت، استفاده ازکارنده‌های بذرکار و کود کار، رعایت توصیه‌های مرحله داشت و برداشت می‌توانیم انتظار عملکرد بالا را در ارضی خود داشته باشیم.

وی در خصوص برداشت محصولات کشاورزی ابراز کرد: کشاورزان حدالامکان از کمباین نو استفاده کنند و رانندگانی که باسابقه هستند در اراضی خود فعالیت کنند.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان گفت: رانندگان کمباین مسائل آموزشی که در فروردین و اردیبهشت ماه جاری به آنها آموزش داده شد استفاده کنند و تنظیمات صحیح کمباین را رعایت کنند و همچنین سرعت مناسب در مزارع مختلف که عملکرد متفاوتی دارند را رعایت کنند  تا شاهد ضایعات و ریزش کمتری در مزارع باشیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار