مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان از ثبت نام ۳۱۳ نفر در مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان گلستان خبر داد و گفت: این جشنواره پنجشنبه (۴ آبان) در گرگان برگزار می شود.

۳۱۳ نفر در جشنواره قرآنی مدهامّتان گلستان ثبت نام کردند

به گزارش گلستان24؛مهدی بیکی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جشنواره قرآن از پرشورترین و وزین‌ترین جشنواره‌ هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 313 نفر جهت شرکت در مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان ثبت نام کرده اند، افزود: در بخش برادران 12 نفر در رشته اذان، 32 نفر رشته ترتیل، 9 نفر در رشته حفظ کل، 9 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 72 نفر در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز (سنین 8 تا 15 سال)، 17 نفر در رشته قرائت و 10 نفر در رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه ثبت نام کرده اند.

 

بیکی تصریح کرد: در بخش خواهران نیز، در رشته حفظ کل 7 نفر، در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز (سنین 8 تا 15 سال) 110 نفر، در رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه 20 نفر ثبت نام کرده اند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان از اهداف برگزاری این جشنواره را شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنّی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیتهای قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برشمرد.

 

وی اظهارداشت: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان از صبح روز پنجشنبه (4 آبان) در کانون انتظار نور مسجد جامع اوزینه گرگان برگزار می شود.

 

بیکی خاطرنشان کرد: برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره نیز به مرحله کشوری جشنواره در استان خراسان رضوی راه می یابند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار